ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: "הרופאים כבר התכוננו למותי"

בראיון ל"סאן" ציין ראש ממשלת בריטניה כי שרד את מחלת הקורונה בעזרת הטיפול המסור של הצוות הרפואי • בנו הטרי של ג'ונסון נקרא על שם שני הרופאים שטיפלו בו

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כמה ימים לאחר שחזר למשרד אחרי שהחלים מקורונה / צילום: Kirsty Wigglesworth, AP
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כמה ימים לאחר שחזר למשרד אחרי שהחלים מקורונה / צילום: Kirsty Wigglesworth, AP

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בראיון שהתפרסם היום (א') כי הרופאים והממשלה כבר נערכו למותו האפשרי, וכי שרד את מחלת הקורונה בעזרת הטיפול המסור של הצוות הרפואי. ג'ונסון, שבנו הטרי נקרא על שם שני הרופאים שטיפלו בו, אמר את הדברים בראיון ל"סאן". הוא אושפז במשך שבועיים בבית החולים "סנט תומס" בלב לונדון, מהם העביר ארבעה לילות בטיפול נמרץ, אחרי שבועיים שבהם היה בבידוד לאחר שחלה בקורונה.

"לא האמנתי כמה מהר הידרדר המצב הבריאותי שלי", אמר ג'ונסון. "אני זוכר שחשתי תסכול. לא הבנתי למה המצב שלי לא משתפר... (אבל) המדדים הארורים פשוט המשיכו ללכת בכיוון הלא נכון".

"זה היה רגע קשה", אמר ג'ונסון על המועד שבו היה צריך להחליט אם לחבר אותו למכונת הנשמה או לא. "הייתה להם (לרופאים ולממשלה) אסטרטגיה איך להתמודד עם זה, עם תסריט בנוסח 'מותו של סטאלין'". סטאלין לקה בשבץ ומצבו הידרדר בהדרגה במשך שלושה ימים בהם היה בטיפול רפואי, מוקף על ידי רופאים ופוליטיקאים. "לא הייתי במצב מזהיר", הסביר ג'ונסון, "והייתי מודע לכך שנעשו תוכניות חלופיות... לרופאים היו כל מיני טיפולים להציע אם הדברים היו הופכים לגרועים מאוד".

"הרגע הקשה היה כשדובר על סיכוי של 50-50 אם לחבר אותי למכונת הנשמה או לא", המשיך, "זה היה הרגע שבו הדברים נעשו... שבו הם התחילו לחשוב איך לטפל בכל האירוע מבחינת הצגתו לציבור". ג'ונסון סיפר כי קיבל "ליטרים וליטרים של חמצן" - אך כי בסופו של דבר לא חובר למכונת הנשמה, ומצבו החל להשתפר.

"אני לא יכול להסביר איך זה קרה", הסביר ג'ונסון את העובדה שהחלים. "זה היה תודות לטיפול מעולה ונפלא. זה עשה את כל ההבדל". לפי מראייניו, ג'ונסון הפסיק את הראיון כמה פעמים בשל התרגשות ודמעות.

ג'ונסון השתחרר לפני כשבועיים מבית החולים, ושהה עד יום שני האחרון במעון הכפרי של ראש ממשלת בריטניה. הוא שב לעבודה ביום שני, וביום רביעי ילדה בת זוגו קארי סימונדס (33) בן. השניים הודיעו מוקדם יותר השנה על כוונתם להתחתן בקיץ. אתמול עידכנו כי החליטו לקרוא לבנם ווילפרד לורי ניקולס. ווילפרד על שם סבו של ג'ונסון, לורי על שם סבה של סימונדס וניקולס על שמם של שני רופאים שטיפלו בג'ונסון - ד"ר ניק פרייס וד"ר ניק הארט. השניים הודו לראש הממשלה ולבת זוגו ואיחלו להם בריאות.