ביהמ"ש: שכרתם והתחילו לבנות לידכם? אתם יכולים לעזוב

בית משפט השלום בירושלים קבע כי שוכרים זכאים ליהנות מהדירה ללא הפרעה משמעותית, גם אם המשכירים לא ידעו על עבודות הבנייה הצפויות

פועלים באתר בנייה / צילום: shutterstock
פועלים באתר בנייה / צילום: shutterstock

שכרתם דירה, ולאחר זמן קצר מתחילת השכירות החלו לבנות במגרש הסמוך? אתם זכאים להפסיק את ההתקשרות עם המשכירים. פסק דין שניתן בבית המשפט בירושלים, בדצמבר 2019, קבע כי ניתן להפסיק באופן חד-צדדי הסכם שכירות בדירה שבסמוך לה מתקיימות עבודות בנייה.

מדובר בשוכרים ששכרו דירה בת שני חדרים בירושלים למשך כשנה, תמורת דמי שכירות של 4,100 שקל לחודש. כחודש וחצי לאחר תחילת השכירות החלו עבודות בנייה במגרש צמוד, וכעבור כחודש נוסף נאלצו השוכרים לפנות את הדירה למשך כמה ימים עקב קריסת קיר תמך. כעבור ימים אחדים נוספים שלחו השוכרים מכתב למשכירים ובו הודיעו על עזיבת המקום. השוכרים הגישו תביעה נגד המשכירים בגין הוצאות שנגרמו להם וכן בגין עוגמת-נפש.

המשכירים הגישו אף הם תביעה נגד השוכרים בגין העזיבה הפתאומית, שהיא הפרה יסודית של הסכם ההתקשרות, ובנוסף מכיוון שהשכירו את הדירה לאחרים ב-500 שקל פחות. בסך-הכול דרשו המשכירים סכום פיצוי כולל של כ-15 אלף שקל.

המשכירים טענו כי לא ידעו כלל על תחילת עבודות הבנייה במגרש הסמוך, מה גם שהם אינם מתגוררים בירושלים.

בית המשפט פסק כי החלטת התובע להפסיק את ההתקשרות עם המשכירים עקב עבודות הבנייה הכרוכות ברעש והטרדה, היא מוצדקת. נקבע כי כשוכרים הם היו זכאים ליהנות מהדירה ללא הפרעה מהותית.

עוד נקבע כי על המשכירים היה ליידע את השוכרים על עבודות הבנייה הקרבות, וכי אי-הידיעה אינה פוטרת אותם מאחריות.

המשכירים חויבו לפצות את השוכרים בגין אי-עשיית שימוש בדירה במשך כארבעה ימים וכן בהוצאות משפט. תביעת המשכירים נגד השוכרים נדחתה.

חשוב לדעת: בטרם החלטה אם לסיים את הסכם השכירות באופן חד-צדדי, יש להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום דיני שכירות מקרקעין. 

תק (י-ם) 19034-07-19 שרם נ' שמעוני

הכותב מתמחה במקרקעין ובדיני תיווך מקרקעין