"ההחלטה הכי קשה הייתה להוציא אלפי עובדים לחל"ת"

הקורונה הביאה לפתחם של המנהלים הבכירים אתגרים חדשים • איך מתמודדים איתם? מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מזרחי מגן, עונה על השאלון • ויש גם המלצה לפודקאסט

אביה מזרחי מגן / צילום: אילן בשור
אביה מזרחי מגן / צילום: אילן בשור

ספרי על אתגר משמעותי שהתמודדת איתו באחרונה. כיצד פעלת?
האתגר המשמעותי ביותר היה קבלת ההחלטה על הדממת הפעילות ברשת. עוד לפני שהנגיף התפשט, ביצעתי עם הצוות הניהולי הבכיר הערכת מצב שכללה מגוון תרחישים ופעולות. תוך זמן קצר הופסקו הטיסות ונדרשנו להחליט על סגירת רוב המלונות. להחלטה כזו יש לא מעט משמעויות, הקשה שבהן הייתה הוצאת אלפי עובדים לחל"ת - תהליך שלווה בדמעות בעיניים. עבדנו על תוכנית בשני שלבים: הראשון, הפעולות להדממת הרשת, והשני - ההכנות להתנעת פעילות הרשת מחדש.

התארגנו לשמירת קשר עם העובדים שבחל"ת ועם העובדים הפעילים. עוד לפני המשבר פיתחנו בחברה טכנולוגיה לתקשורת פנים ארגונית - רשת חברתית פנימית, Beekeeper, שבאמצעותה העברנו לצוות מסרים וחומרים שונים. בנוסף קיימנו פגישות ניהוליות ושמרנו על קשרים אישיים עם עובדים באמצעות הווידיאו.

עם מי התייעצת/מה עזר לך להתמודד ?
הצוות הניהולי, מנהלי המטה ומנכ"לי האזור, הוא זה שאיתו אני מקבלת החלטות ומוציאה אותן לפועל. בשלב ההיערכות לחזרה לשגרה התייעצתי בנוסף עם מנהלים מהשטח, עם יועצים ניהוליים וספקים שאנחנו עובדים איתם, עם מומחים מהתחום הרפואי, ועוד.

מה למדת וכיצד את מסכמת את האתגר והפתרון?
העצירה עזרה לי לחדד את הפוקוס הניהולי, להתמקד בשוטף, ובמקביל להסתכל לאתגר בעיניים. להבין שהעתיד יהיה שונה ממה שהכרנו ויידרשו פתרונות יצירתיים ושירותים חדשים. הפתרון שלנו לאתגר הוא כתב התחייבות שיכלול תקנים מחמירים בנושא חיטוי וניקיון, טכנולוגיות חדשות למניעת אינטראקציה מיותרת, ועוד. כמובן שנהיה חייבים לבדוק כיצד הדברים עובדים בשטח, וללמוד מטעויות - אך גם מהצלחות שחווינו במהלך התקופה ושייצרו לנו תהליכי עבודה עתידיים שעוד נפתח.

יש מנהל/ת שמהווה עבורך השראה?
דוד פתאל, הבעלים, מנהלי ב־20 השנים האחרונות. צ'רצ'יל אמר ש"הפסימיסט רואה בכל משבר בעיה חמורה, ואילו האופטימיסט רואה בו הזדמנות". דוד רואה את ההזדמנות ומדביק באופטימיות את כל מי שסביבו.

טיפ מנהלים:
הגיע אליי פודקאסט נהדר של ד"ר דורית ארם, מתוך הסלון הווירטואלי של הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת ת"א, שעוסק בהורות בימי קורונה. כאמא לשישה ילדים, התנהגות הורית מאתגרת אותי תמיד, ובפרט בתקופה הנוכחית. זוהי משימה לא פשוטה לשלב בין כל העולמות, ועל מנת לצלוח אותה בשפיות, אנו זקוקים למודעות עצמית ולשליטה במצב תוך שמירה על אופטימיות.

ברוכים הבאים למדור הניהול החדש של מגזין G. על המדור הזה עמלנו עוד לפני תקופת הקורונה מתוך מחשבה שהמוסף השבועי של "גלובס" יכול וצריך להוות במה עיתונאית רלוונטית לאוצרות של ידע בתחומי הניהול, ומתוך רצון להציג מגמות עדכניות, כלים חדשניים ומקורות השראה למנהלים בדרגים שונים.

ואז הגיעה הקורונה. ומתוך הכאוס התעסוקתי התחדד עוד יותר הצורך לייצר בית שירכז מגמות ניהוליות שונות ויסייע בקבלת החלטות.

המדור שאותו אתם קוראים כעת הוא הסנונית הראשונה, מעין גרסת בטא שתלך ותתרחב עם הזמן. נשמח לתגובות, הארות והצעות: g@globes.co.il