לאחר דיון בבית הדין לעבודה: הוקפאו קיצוצי השכר ב"כלכליסט"

אתמול עדכנו את העובדים כי בדיון הוחלט בהסכמה כי קיצוץ השכר יבוטל, ועובדים שמשכורות אפריל קוצצו להם יקבלו את ההפרש חזרה במהלך שבוע הבא

דסק כלכליסט נטוש / צילום: ארגון העיתונאים
דסק כלכליסט נטוש / צילום: ארגון העיתונאים

הקיצוצים שתכננה הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות לעשות בשכר העובדים בכלכליסט בשכר העובדים נדחים בשלב זה וההנהלה תנהל מו"מ עם ארגון העיתונאים והוועד בנוגע לשאר מהלכי ההתייעלות שההנהלה מבקשת לבצע.

אתמול עדכן הארגון את העובדים כי בדיון בבית הדין לעבודה הוחלט בהסכמה כי קיצוץ השכר יבוטל, ועובדים שמשכורות אפריל קוצצו להם יקבלו את ההפרש חזרה במהלך שבוע הבא.

עוד עדכן הוועד כי שאלת חוקיות החל"תים תידון בדיון שייערך ב-17 במאי. ההנהלה הודיעה כי בכוונתה לקדם קיצוצי שכר החל ממאי, ונקבע כי עליה לקיים מו''מ עם הוועד לפני קיום המהלך. בנוסף, ההנהלה התחייבה להעביר עד יום ראשון את הנתונים שבית הדין הורה לה להעביר לצורך ניהול המו''מ.

נזכיר כי על רקע משבר הקורונה שפוגע משמעותית בהיקפי הפרסום בדפוס, הנהלת "ידיעות אחרונות" בקשה לבצע צעדי התייעלות. אחד מהם הוא קיצוץ מדורג בשכר עובדי "כלכליסט" בהתאם לגובה ההכנסה. כמו כן, פעלה ההנהלה להאריך את תקופת החופשה של עובדים שהוצאו לחל"ת ולצרף אליהם עובדים נוספים שייאלצו לצאת לחופשות ללא תשלום.

תוכנית הקיצוצים שגובשה ללא מעורבות הוועד וארגון העיתונאים הגיעה סמוך לפעימת הפיטורים האחרונה שכלולה במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בין העובדים להנהלה. בוועד חששו כי ההנהלה משתמשת במשבר במשק ומעצימה אותו כדי לבצע בחסותו מהלכים מול העובדים, אותם היה קשה לבצע בימים רגילים כשיש הסכם קיבוצי.

הוועד פנה להנהלה בבקשה לקבל נתונים רלוונטיים כדי להבין שהקיצוצים בהיקף שהוצג אכן מחויבי המציאות, אך ההנהלה לא רק סירבה בתוקף לספק נתונים אלה, אלא גם שלחה באופן חד-צדדי הודעה על התוכנית לעובדי "כלכליסט". עתה, כאמור הוחלט בהסכמה על הקפאת הפיטורים.

"נמשיך לפעול כדי להבטיח כי הצעדים אשר ננקטים ע"י ההנהלה הם מידתיים ומותאמים לחזרת המשק לפעילות" הודיע הוועד לעובדים.