הליכוד וכחול לבן פרסמו את קווי היסוד של הממשלה ה-35

בקווי היסוד כלולה הצהרה על כוונת הממשלה להקים קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה • בנוסף, מדובר על תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי העמוק

בנימין נתניהו ובני גנץ  / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

24 שעות לפני השבעת הממשלה, פרסמו הליכוד וכחול לבן את קווי היסוד של הממשלה ה-35. בסעיף פתיחת קווי היסוד מוזכרת הסיבה להקמת ממשלת חירום: "ישראל נקלעה, יחד עם שאר העולם, למשבר רפואי וכלכלי בממדים היסטוריים עקב התפשטות נגיף הקורונה ועל כן הוקמה ממשלת אחדות וחירום של פיוס לאומי".

בקווי היסוד כלולה הצהרה על כוונת הממשלה להקים קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה.

בנוסף, מדובר על תוכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי העמוק: "התוכנית תכלול מענים בסוגיות של תעסוקה, תמיכה למגזר העסקי, העצמאיים והמגזר השלישי. הממשלה תפרוש רשת ביטחון כלכלית-חברתית עבור כלל אזרחי המדינה ותגבש תוכניות ייעודיות לטיפול באוכלוסיות ממוקדות המצויות במצוקה כלכלית וחברתית קשה במיוחד", נכתב בקווי היסוד.

בפרק הבטחוני מדיני מצוין בקווי היסוד: "הממשלה תחזק את הביטחון הלאומי, תחתור לשלום, תבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי המדינה כולם, תפעל בנחישות לגדוע כל איום על מדינת ישראל ותושביה, ותחתור לשיפור מתמיד בתחושת הבטחון האישי של האזרח".

גם נושא הפיוס מוזכר: "הממשלה תפעל באופן מהותי ומעשי כדי לגשר בין כל חלקי העם והמדינה ותפעל מתוך תפיסה של פיוס לאומי ולשם כך יוקם קבינט פיוס אשר ירכז את כלל הפעולות בתחום זה".

בנוסף מופיעים בקווי היסוד סעיפים קבועים, בנוגע לשמירה על הצביון היהודי והדמוקרטי של ישראל וכן מצוין "הממשלה תדאג כי מתוך זיקה למורשת ישראל ישמר אופיה היהודי של המדינה, וכן תכבד את הדתות והמסורות של בני הדתות השונות בהתאם לערכי מגילת העצמאות".