נייס עקפה את ציפיות האנליסטים: משעה את התחזית השנתית בצל הקורונה

החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 8.9% בהכנסות לרמה של כ-410 מיליון דולר • ההכנסות מתחום הענן כבר מהוות כ-42% מסך ההכנסות של החברה

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום : שלומי יוסף
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום : שלומי יוסף

חברת הטכנולוגיה נייס  עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון, מספקת תחזית מעורבת לרבעון השני ומשעה את התחזית השנתית שלה בשל חוסר הוודאות הקשורה למגפת הקורונה ולסביבה הכלכלית המשתנה.

נייס היא ספקית של פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים. החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 8.9% בהכנסות לרמה של כ-410 מיליון דולר. ההכנסות מתחום הענן כבר מהוות כ-42% מהכנסות החברה, לאחר שצמחו ב-26.9% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-173 מיליון דולר. גם ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-173 מיליון דולר, עלייה קלה של 1.3% לעומת הרבעון המקביל, ואילו ההכנסות ממכירת מוצרים ירדו ב-7.7% ל-64.6 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות (GAAP), הרווח הנקי עלה ביחס לרבעון המקביל ב-24.4% והסתכם ב-46.1 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הגיע ל-87.9 מיליון דולר, עלייה של 16.3%. הרווח הנקי למניה היה 1.34 דולר, גבוה ב-3 סנטים מתחזיות האנליסטים.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-155 מיליון דולר, ירידה מ-182 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסיום הרבעון היו לנייס בקופה למעלה ממיליארד דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך.

ברבעון השני נייס צופה הכנסות של 387-397 מיליון דולר, נמוך מתחזיות האנליסטים להכנסות של כ-408 מיליון דולר ובהשוואה לכ-381 מיליון דולר ברבעון המקביל. לעומת זאת, תחזית הרווח לרבעון השני דומה לתחזית האנליסטים, ונייס צופה רווח נקי Non-GAAP של 1.28-1.38 דולר למניה.

"אנו שמחים לדווח על תוצאות חזקות לרבעון הראשון של השנה הנובעות מצמיחה מואצת של 27% בהכנסות הענן. בנוסף, אנו מדווחים על גידול דו ספרתי ברווח התפעולי וברווח למניה, עם המשך התרחבות של שיעור הרווח התפעולי," אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס. "לאור המצב הנוכחי, התוצאות החזקות האלו ממחישות את הצורך הקריטי במוצרים שלנו ואת העוצמה של עסקי הענן שלנו.

"עם התפרצות מגפת הקורונה, נקטנו בפעולות מיידיות והשקנו מוצרים על מנת לעזור ללקוחות שלנו להתגבר במהירות על האתגרים העומדים בפניהם בסביבה חדשה זו, ובייחוד לסייע להם לעבור במהירות לענן ולדיגיטל. סיפקנו לעשרות לקוחות עם אלפי נציגי שירות את CXone@home במטרה לעזור להם להעביר את נציגי השירות לעבודה מהבית. אנחנו זוכים לתגובות מצוינות למוצרים שלנו בסגמנטים השונים, המאפשרים לארגונים לפעול במהירות ובזריזות".

עילם הוסיף שכיום ארגונים רבים נערכים לשלב הבא - המעבר לענן ולדיגיטל. "בעוד שאנו עומדים בפני מצב של חוסר ודאות בטווח הקצר בשל הסביבה הכלכלית, אנו ממשיכים לראות צמיחה גבוהה בעסקי הענן שלנו. כמובילת שוק ברורה בשווקים שלה הן בענן והן בדיגיטל, ביחד עם מאזן ותזרים מזומנים חזקים ומיקוד בביצועים וברווחיות, נייס נמצאת ללא ספק במצב התחרותי הטוב ביותר לספק את הפלטפורמות לארגונים אשר זקוקים להן על מנת לשנות את אופן פעולתם", סיכם עילם.

נייס נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 10.6 מיליארד דולר.