מות השגריר הסיני: ארונו יישלח לסין ביום רביעי, סגנו מונה להחליפו

סיבת המוות של דו ויי הוגדרה כדום לב, אם כי לא כל הפרטים ידועים בשלב הזה • הממשל הסיני שקל בתחילה לשלוח לישראל צוות בדיקה מטעמם, אולם כעת הוחלט לאפשר הטסתו • עדיין לא ידוע אם שר החוץ החדש גבי אשכנזי ישתתף בטקס

דו ויי, שגריר סין בישראל / צילום: דוברות משרד החוץ
דו ויי, שגריר סין בישראל / צילום: דוברות משרד החוץ

יממה אחר מותו של השגריר הסיני לישראל, דו ויי, נערכות הכנות לשליחת ארונו לסין. ביום ד׳ יובא ארונו לשדה התעופה והוא ילווה על ידי ראש הטקס של משרד החוץ, מירון ראובני, ועל ידי סמנכ״ל אסיה פסיפיק במשרד החוץ גלעד כהן. עדיין לא ידוע אם שר החוץ החדש גבי אשכנזי ישתתף בטקס.

בדיקות נסיבות מותו של השגריר הושלמו על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית. סיבת המוות הוגדרה כדום לב, אם כי לא כל הפרטים ידועים בשלב הזה. הסינים שקלו בתחילה לשלוח לישראל צוות בדיקה מטעמם, אולם כעת, אחרי שסידורי הטסת הגופה הושלמו, החליטו בממשל הסיני לדלג על השלב הזה בפרוטוקול הדיפלומטי ולאפשר הטסתו.

את מקומו של השגריר הסיני יתפוס בשלב זה סגנו דאי יומינג.

כל גווני אתר האינטרנט של שגרירות סין בישראל הועברו לשחור-לבן-אפור, ובהודעה רשמית נכתב: ״הוד מעלתו השגריר הסיני לישראל, דו ויי, נפטר ב-17 במאי, 2020. צוות השגרירות אבל מאובדן החיים הטרגי, ומוסר ניחומים כנים למשפחה״.

האירוע של מות השגריר בישראל יצר הד תקשורתי ברחבי העולם, וזאת בשל המתח הגובר ביחסי ארה״ב וסין ועל רקע ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי פומפיאו בישראל בשבוע שעבר, ביקור שלווה בדרישות מישראל לשפר את עבודת ועדת הפיקוח על השקעות סיניות.

יחד עם זאת, בחלוף יממה, ההבנה היא שמותו של השגריר אינו קשור לכך. מדובר בשגריר חדש יחסית שהגיע לישראל בשיא ימי הקורונה, ובגלל הנחיות הריחוק לא הספיק אף להגיש את כתב אמנתו בבית הנשיא.