"אנחנו רק שמונה דירות, אבל לא היה פשוט עם כל הדיירים"

במקום 8 דירות בבניין שנמצא ברחוב השר משה 40 ברמת גן, בבניין החדש יהיו 24 דירות • הדיירים יקבלו דירות גדולות יותר עם מעלית, חניה ומרפסת

השר משה 40, רמת גן / הדמיה: שרפן
השר משה 40, רמת גן / הדמיה: שרפן

סיפור בעלי הדירות:

חיים גלרמן, מבעלי הדירות בבניין, כיהן בעבר כחבר מועצת עיריית רמת גן במשך עשר שנים: "זו דירה של ההורים שלי, משנות ה-70, והיא כיום ממש מתפוררת. ההליך הזה מאוד ארוך ומסובך. התחלנו את התהליך ב-2013, בדקנו עם חברות כאלה ואחרות. היו התנגדויות מצד השכנים, ולקח גם זמן להגיע להסכמה של כל הדיירים יחד מול היזם. אנחנו רק שמונה, אבל לא היה פשוט עם כל הדיירים.

"הבקשה הוגשה ב-2015, והעירייה הקשיחה את ההיתרים. בהתחלה דובר על זה שהיזם יקבל 32 יח"ד בתשע קומות, אחר כך היו שינויי מדיניות וכל התכנונים הקודמים ירדו מהפרק. היזם ירד מ-32 יח"ד ל-24 יח"ד בשמונה קומות, וגם לנו התמורה ירדה.

"הדברים נמשכו ונמשכו עם דרישות מצד העירייה, כל פעם היה איזה חידוש. למשל, העירייה מעדיפה שיתארגנו כמה בניינים יחד, אבל בפועל זה לא עובד. גם בניין אחד בפני עצמו זה לא קל, אז בטח כשמנסים לארגן כמה בניינים יחד.

"מבחינת כדאיות, ברור שזה כדאי, בעצם מרוויחים דירה חדשה אבל באזור ותיק ועם תשתיות. אבל התהליך ארוך ומתיש".

השר משה 40, רמת גן / הדמיה: שרפן
 השר משה 40, רמת גן / הדמיה: שרפן

התמורה ליזם:

16 דירות חדשות שיוכל לשווק ולמכור, בתמורה לבניית שמונה דירות לבעלי הדירות (סה"כ 24 יח"ד בבניין החדש).

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בשטח גדול יותר מהדירה הקודמת (כ-90 מ"ר) ובקומה אחת גבוהה יותר, עם מעלית, חניה ומרפסת. היזם מכסה את שכר הדירה לתקופת הבנייה והובלות.

חניה:

24 חניות רגילות, ללא מכפילים.

לו"ז:

התחילו לעבוד על הפרויקט ב-2013. עכשיו ממתינים לאישור פיקוד העורף ומצפים לקבלת היתר הבנייה ביולי. היזם מתכנן את הריסת הבניין לרבעון הראשון ב-2021 והבנייה צפויה להימשך שנתיים.

מיקום מדויק: השר משה 40, במרכז העיר רמת גן
יזם: אפגד בניין וסביבה
קבלן: קבוצת אפגד
אדריכל: סרג' דוד פרמן