ביקושים גבוהים גם בזמן משבר: חברת החשמל גייסה כמיליארד שקל

בהודעת חברת החשמל לא נמסרו פרטים לגבי זהות הרוכשים, אך צויין כי היא עוררה ביקושים ערים בשוק ההון המקומי וכי היקף הביקושים הגיע לכ-2.2 מיליארדי שקל

עופר בלוך / צלם: רוני שיצר
עופר בלוך / צלם: רוני שיצר

חברת החשמל גייסה אתמול (א') כמיליארד שקל בהנפקה למוסדיים ובריביות נמוכות מאחוז. הגיוס בוצע בהתאם לתשקיף מדף שפרסמה החברה בחודש אפריל 2018.

במסגרת ההנפקה הורחבו שתי סדרות אג"ח קיימות: סדרה 30 (אג"ח שקלית בעלת מח"מ 3.7 שנים) וסדרה 31 (אג"ח צמודה למדד, בעלת מח"מ 9.5 שנים). בסדרה 30 החברה גייסה כ- 143 מיליון שקל בתשואה לפידיון של 0.89%, במרווח של 0.59% מעל אג"ח ממשלתי דומה. בסדרה 31 החברה גייסה כ-857 מיליון שקל בתשואה ריאלית לפידיון של 0.75% במרווח של 1.27% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.

בהודעת החברה לא נמסרו פרטים לגבי זהות הרוכשים, אך צויין כי היא עוררה ביקושים ערים בשוק ההון המקומי וכי היקף הביקושים הגיע לכ-2.2 מיליארדי שקל.

במסגרת ההנפקה מתוכנן גם שלב של גיוס ציבורי שיתקיים מחר (יום ג'). אגרות החוב מדורגות: ilAA+ על ידי מעלות S&P באופק יציב ו-Aa2.il באופק חיובי על ידי מידרוג.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל יפתח רון-טל אמר כי: "הצלחת ההנפקה מעידה פעם נוספת על הבעת האמון של המשקיעים בישראל בחברת החשמל, ברפורמה ההיסטורית במשק החשמל וביישומה ע"י החברה. היכולות המוכחות של הנהלת החברה להוביל תהליכים מורכבים ומאתגרים בסביבה דינמית, ולא יציבה, בראשיתו של עידן תחרותי הן מרשימות".

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, ציין כי "גם בתקופה זו של משבר עולמי, כלכלי ובריאותי, המשקיעים לא נרתעו והזרימו ביקושים גבוהים להנפקה שהצלחתה מהווה עדות ליציבותה הפיננסית של החברה והבעת אמון בניהול החוב, שנעשה באופן שקול ואחראי. חברות הדירוג הביעו אמון בהתנהלות החברה וניכר שהמשקיעים קראו נכון את המפה".

סמנכ"ל הכספים של החברה אבי דויטשמן ציין כי "אגרות החוב של חברת החשמל הפגינו חוסן במהלך משבר הקורונה שמרו על ערכן והיוו "נמל מבטחים" בים סוער. שימור הקשר השוטף עם המשקיעים יצר תשתית של יחסי שקיפות ואמון המהווים בסיס איתן למהלכים הפיננסיים של חברת החשמל ובראשם ניהול החוב". מפיצי ההנפקה הינם דיסקונט חיתום ופועלים אי.בי.אי. - חיתום והנפקות.