יו״ר האופוזיציה לפיד: "משפט נתניהו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק"

יו"ר האופוזיציה התייחס היום בישיבת סיעת יש עתיד-תלם לפתיחת המשפט נגד ראש הממשלה • "מדינת ישראל בסכנה מבפנים, מראש הממשלה ומהשרים"

יאיר לפיד / צילום: רפי קוץ, גלובס
יאיר לפיד / צילום: רפי קוץ, גלובס

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר היום (ב') בפתח ישיבת סיעת יש עתיד-תלם שמדינת ישראל נמצאת בסכנה בשל התנהגות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת פתיחת המשפט נגדו. "ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט. ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו. ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים - אסור שהוא ימשיך בתפקידו".

לדברי לפיד, "מדינת ישראל בסכנה מבפנים, מראש הממשלה, מהשרים. ישראל השתנתה אתמול. היא כבר לא תהיה אותה מדינה. ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין. משפטו לא התחיל בהצגת ראיות. משפטו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית. זה ייגמר באלימות". 

לפיד גם העביר ביקורת על שותפיו לשעבר למפלגה. "אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, בני גנץ וגבי אשכנזי בחרו אתמול בזכות השתיקה. יש איזה שהוא עקרון שאתם כן מוכנים להילחם עליו? אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו. לדבר עליו ברכות, בקול חלש ככל האפשר....לפני שבוע, כשהם נכנסו לממשלה הם אמרו: 'לא נקבל התקפה על שלטון החוק'". 

***חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, איריס ושאול אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.