הנאום המרגש של אחיו של ג'ורג' פלויד: "אלימות היא לא הדרך"

טרנס פלויד דיבר במקום בו נרצח אחיו ותקף את אלו שמוחים באלימות, ונדליזם וביזה • פלויד האיץ במוחים לבחור בדרכי שלום, השכלה וחינוך ובעיקר לצאת להצביע בקלפיות: "רק כך נחזיר להם" •  הקשיבו הנאום המלא

טרנס פלויד, אחיו של ג'ורג' פלויד, נואם לזכר אחיו במיניאפוליס / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
טרנס פלויד, אחיו של ג'ורג' פלויד, נואם לזכר אחיו במיניאפוליס / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

"הדרך לניצחון היא לא דרך המהומות והוונדליזם ברחובות אלא דרך הקלפיות" - כך אמר הלילה טרנס פלויד בנאום מרגש, במקום בו נרצח אחיו ג'ורג' פלויד על ידי המשטרה ביום שני שעבר, לאחר שנחנק למוות במשך למעלה משמונה דקות על ידי אחד השוטרים. הנאום שעלה לרשתות צבר המוני צפיות, שיתופים ולייקים. פלויד תקף את המוחים באלימות ואמר כי זו לא דרכה של משפחתו והאיץ במפגינים לבחור בדרכי שלום, השכלה וחינוך ומעל הכול הצבעה בקלפיות.

גם הנשיא לשעבר אובמה שיתף וציטט מתוך דבריו של פלויד וזכה ל-91 אלף שיתופים ולמעלה מ-375 אלף לייקים. "בואו נעשה את זה בדרך אחרת. בואו נפסיק לחשוב שאין חשיבות לקול שלנו ולכו להצביע. לא רק לנשיאות... תשכילו את עצמכם ותדעו למי אתם מצביעים. ככה אנחנו נחזיר להם", ציטט הנשיא לשעבר מדבריו של פלויד.

להלן הנאום המלא ותרגומו:

"אני מבין שאתם כועסים. כמו שכבר נאמר, אני בספק אם אתם כועסים כמו שאני כועס אז אם אני לא הולך ומפוצץ דברים, אם אני לא הולך ועושה בלגן בקהילה שלי - אז מה אתם עושים עכשיו? מה אתם עושים?!? אתם עושים כלום! כי מה שאתם עושים לא הולך להחזיר את האח שלי בחזרה! אולי זה מרגיש טוב לרגע, אבל כשהכול נופל מיד אחר כך, אתם תשאלו 'מה עשינו'.

"בכל מקרה של אכזריות משטרה, קורה אותו הדבר: אתם מוחים, אתם הורסים דברים, אבל שום דבר לא זז. אתם יודעים למה שום דבר לא זז? כי אלה לא דברים שלהם אלא שלנו. אז בואו נעשה את זה בדרך אחרת! בואו נעשה את זה בדרך אחרת! בואו נפסיק לחשוב שאין חשיבות לקול שלנו ולכו להצביע. לא רק לנשיאות אלא גם בבחירות המוקדמות, לכולם.

"תשכילו את עצמכם! אל תחכו שמישהו אחר יאמר לכם מי זה מי. תחנכו את עצמכם ותדעו למי אתם מצביעים. וככה אנחנו נחזיר להם, כי יש הרבה מאיתנו, ואנחנו עדיין נעשה את זה בדרכי שלום. כי ככה אנחנו ננצח אותם. הם חושבים שאנחנו נפעל בצורה אחרת אבל אנחנו נסדר אותם. בואו נשנה את הדרכים שלנו.

"תעשו את זה בדרכי שלום, בבקשה. אח שלי עבר לכאן מיוסטון והייתי מדבר איתו בטלפון. הוא אהב את המקום הזה. הוא התחיל כנהג משאית. הוא היה איש טוב כך שאני יודע, שהוא לא היה רוצה שיפעלו בצורה כזו. כמו שאמר הכומר מקול: "שלום משמאל, צדק מימין", זה מה שאני רוצה לשמוע, "שלום משמאל, צדק מימין".

"בשם משפחת פלויד אני רוצה לומר, תודה על האהבה, על הפרחים, על טקסי הזיכרון. תודה. לפני שאני הולך, אני רוצה לשמוע את זה שוב. מה שמו?" (הקהל עונה "ג'ורג' פלויד").