בעקבות הנחיית שרת התחבורה מירי רגב: מסתמן כי חזרת הרכבת תתעכב

בעקבות העלייה בתחלואה הודיעה היום שרת התחבורה מירי רגב כי הנחתה את רכבת כי בעקבות הצורך בהיערכות למתן שירות לנוסעים תידחה הפעלת הרכבת ליום רביעי

תחנת הרכבת בתל אביב. הרכבת מושבתת בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
תחנת הרכבת בתל אביב. הרכבת מושבתת בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

לאחר השבתה ארוכה של רכבת ישראל כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, מסתמן כי הפעלתה תדחה שוב, והיא לא תשוב לפעול כסדרה כמתוכנן ביום שני.

בעקבות העלייה בתחלואה הודיעה היום שרת התחבורה מירי רגב כי הנחתה את רכבת ישראל "לאתר פתרונות שיאפשרו פיקוח על כמות הנוסעים שיגיעו לרכבת". הפתרון המסתמן הוא הזמנת כרטיסים (וואוצ'רים) מראש לכל נוסע באמצעות אפליקציה.

לפי משרד התחבורה, במהלך היממה הקרובה יסוכם הנושא, וייתכן כי בעקבות הצורך בהיערכות למתן שירות לנוסעים תידחה הפעלת הרכבת ליום רביעי. הודעת שרת התחבורה מגיעה לאחר דרישתו של משרד הבריאות מרכבת ישראל להגביל את מספר הנוסעים בקרונות ולנהל רישום של זהותם, כדי שבמקרה של אבחון חולה שנסע ברכבת, אפשר יהיה להורות למי שנסעו עמו להיכנס לבידוד.

זוהי איננה הפעם הראשונה שבה נדחית הפעלת הרכבת. באמצע חודש מאי אושרה במשרד הבריאות הפעלת הרכבת תחת תנאים מגבילים ובמתווה מיוחד שגובש, אך חזרתה לשגרה נבלמה על ידי מנכ"ל המשרד היוצא, משה בר סימן טוב. לפי מתווה ההפעלה שגובש בזמנו, סוכם כי מספר הנוסעים ברכבת לא יוגבל, הדגש יושם על מספר המלצות לשמירה על בריאות הנוסעים.

זאת, כאשר בשל היותה של הרכבת אמצעי הסעת המונים ייחודי ביחס אמצעי תחבורה אחרים, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים, לא ניתן לשלוט במספר הנוסעים והתקהלותם ברכבות וברציפים. משרד הבריאות הורה, דאז, כי נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה , הימנעות מנגיעות בפנים, התרחקות מנוסע עם תסמיני עיטוש או שיעול, הימנעות מהנחת ציוד אישי על משטחים ציבוריים, והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה.