משרד החוץ הודיע על העברת האסיר נתי חדד מתאילנד לישראל

חדד מרצה 4 שנות מאסר על הפעלת מרפאה למטיילים שלא כחוק והחזקת תרופות שלא במרשם רופא, הוא שוחרר ביום חמישי האחרון מבית הכלא בקוסומוי והגיע לבנגקוק במסגרת תהליך העברתו להמשך ריצוי עונשו בארץ

מתוך הפשיטה של צבא תאילנד על מרפאתו של נתי חדד / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כאן 11
מתוך הפשיטה של צבא תאילנד על מרפאתו של נתי חדד / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כאן 11

משרד החוץ הודיע היום (א') על העברת הישראלי נתי חדד (36) להמשך ריצוי עונשו בישראל. חדד מרצה 4 שנות מאסר על הפעלת מרפאה למטיילים שלא כחוק והחזקת תרופות שלא במרשם רופא. הוא שוחרר ביום חמישי האחרון מבית הכלא בקוסמוי והגיע לבנגקוק במסגרת תהליך העברתו להמשך ריצוי עונשו בארץ.

המבצע להעברתו לישראל נוהל ע"י האגף הקונסולרי במשרד החוץ ושגרירות ישראל בתאילנד, וכן על ידי המחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה ושירות בתי הסוהר. לפני כשנה ביקש חדד לעבור להמשך ריצוי עונשו בישראל והבקשה אושרה על ידי המדינה. הממשל בתאילנד אישר את ההעברה. הוא ינחת בישראל ב-8 ליוני 2020 כשהוא מלווה ע"י נציגי שב"ס.

השר לבטחון פנים לשעבר, גלעד ארדן, היה גם הוא מעורב בטיפול בהעברת חדד. במהלך משבר הקורונה, התערב ארדן אישית כדי לוודא שהעברת חדד לארץ לא תעוכב על ידי שירות בתי הסוהר, גם לא בשל החשש להידבקות בקורונה. ארדן כתב אז לנציב שב״ס שגם עלות העברת חדד לישראל לא תהיה על משפחתו.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, בירכה היום על חזרתו: "נתי חדד מחר חוזר לישראל. אחרי תהליך ארוך עם הרבה אנשים טובים שעזרו בדרך ואמונה שנצליח. ועם אמא אחת שלא עזבה את הבן שלה לרגע".