אחרי פרישתו של ציון פרץ: מוטי בר-זיו מונה למשנה למנכ"ל רשת 13

בר-זיו, שכיהן בשלוש השנים האחרונות כמנכ"ל "מעריב", שימש בעבר כסמנכ"ל "ידיעות תקשורת" וכיהן במשך כ-7 שנים בתפקיד המשנה למנכ"ל "גלובס"

מוטי בר-זיו. מצטרף לרשת 13 / צילום: תמר מצפי, גלובס
מוטי בר-זיו. מצטרף לרשת 13 / צילום: תמר מצפי, גלובס

שבועות ספורים לאחר פרישתו של ציון פרץ מרשת 13, מודיע היום (ג') הערוץ על מינוי משנה חדש למנכ"ל אבי בן טל: מוטי בר-זיו, שכיהן בשלוש השנים האחרונות כמנכ"ל "מעריב" מקבוצת התקשורת של איש העסקים אלי עזור.

כמו בן טל, בר-זיו צמח בקבוצת "ידיעות אחרונות", ובתפקידו האחרון בקבוצה שימש כסמנכ"ל "ידיעות תקשורת". לאחר מכן הוא כיהן במשך כ-7 שנים בעיתון "גלובס" בתפקיד המשנה למנכ"ל סחר.

בר-זיו אמור להיכנס לנעליים גדולות במיוחד: ציון פרץ, אותו הוא מחליף, נחשב לאדם מוערך מאוד בתעשיית המדיה, והדלתות הפתוחות שהיו לו אצל מפרסמים וחברות מדיה הועילו מאוד בזמנים בהם רשת נאלצה "לגרד" כל השקעה נוספת אפשרית.

המשותף לפרץ ובר-זיו הוא ששניהם נכנסו לתפקיד משמעותי בטלוויזיה ללא ניסיון קודם בתחום. אבל כמו פרץ, גם בר-זיו נחשב ל"איש של אנשים", וייתכן כי תכונה זו תסייע לו כפי שסייעה לפרץ.

כאמור, בשלוש השנים האחרונות ניהל בר-זיו את "מעריב" שבבעלות אלי עזור. נזכיר כי היחסים בין עזור לרשת אינם במיטבם בימים אלה: עזור דרש מרשת להחזיר לו את ההלוואה בסך 10 מיליון שקל שהעניק לערוץ בתהליכי המיזוג של רשת עם ערוץ עשר. בנוסף חשפנו השבוע כי תחנות הרדיו האזורי שבבעלותו של עזור הפסיקו את ההתקשרות עם רשת, במסגרתה הפיקה חברות חדשות 13 את משדרי החדשות לתחנות רדיו האזורי שבבעלותו.

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13, מסר בתגובה: "מוטי הוא תוספת משמעותית ליכולות הקיימות ברשת, בעיקר לאור הניסיון הגדול וארוך-השנים בתחום המדיה. אין לי ספק כי הניסיון הרב שצבר הוא תוספת משמעותית לתהליכים קצר-טווח וארוכי-הטווח שמתכננת רשת 13, אשר יסייעו להביא את החברה לחוף מבטחים במהרה". בן טל הודה לציון פרץ על שמילא תפקיד זה.

בר-זיו מסר בתגובה: "ראשית, אני מודה לאלי עזור על האמון ועל הדרך בשלוש השנים האחרונות. ביחד הגדלנו וחיזקנו משמעותית את המותג 'מעריב' בקרב קהל הקוראים והמפרסמים. לצד זאת, אני נרגש לקראת האתגר החדש ברשת 13 ובטוח שתחת ניהולו של אבי נחזק את הדומיננטיות של רשת 13, לצד הגדלת מספר הצופים מחד והצפת ערך למפרסמים מנגד".