רדיו אזורי | בלעדי

עכשיו זה סופי: חדשות 13 והרדיו האזורי - כבר לא

כפי שנחשף ב"גלובס", המהלך החל במו"מ בין חדשות 12 לתחנות הרדיו שבבעלות אלי עזור המחזיק במספר תחנות רדיו אזוריות - המשמעותיות בהן הן 99FM ו-103FM • החל מיולי ישודרו בתחנות מהדורות חדשות של חדשות 12

אולפן חדשות 13 / צילום: צילום מסך, גלובס
אולפן חדשות 13 / צילום: צילום מסך, גלובס

עכשיו זה סופי: ההתקשרות של תחנות הרדיו האזורי עם רשת 13, במסגרתה משדרות התחנות מהדורות חדשות של חדשות 13, תגיע לסיום. ל"גלובס" נודע כי החל מיולי ישודרו בתחנות מהדורות חדשות של חדשות 12.

כפי שנחשף ב"גלובס", המהלך החל במשא-ומתן בין חברת חדשות 12 לתחנות הרדיו שבבעלות איש העסקים אלי עזור המחזיק במספר תחנות רדיו אזוריות - המשמעותיות בהן הן 99 FM ו-103FM.

נזכיר כי עזור נחלץ לעזרת רשת 13 בימי התהוות המיזוג עם ערוץ עשר, בעת שבעלי המניות של רשת וערוץ עשר היו בעיצומו של המשא-ומתן. הערוץ היה אז במצוקה תזרימית קשה שאיימה על קיומו, ועזור נחלץ לעזור לו. את החיבור לעזור הוביל יוסי ורשבסקי, אז מנכ"ל ערוץ עשר וחבר קרוב של עזור.

כיום משדרות רוב תחנות הרדיו האזוריות את מהדורות החדשות של רשת 13. מדובר בהתקשרות ארוכת-שנים, עוד מהגלגול של החברה כחדשות עשר, כשהיא נוהלה על-ידי רם לנדס, ומודי פרידמן שימש כיו"ר הערוץ.

החיבור של החברה עם הרדיו האזורי שרד שלושה חילופי בעלים וארבעה מנכ"לים, אולם נראה כי השינויים בבעלי המניות של רשת 13 נותנים את אותותיהם גם בכל הקשור לשיתוף-הפעולה הזה, ודווקא בעת שבה חדשות 13 פגיעה במיוחד, כשברקע הכוונה לבצע בחברה תוכנית קיצוצים אגרסיבית.

נבהיר כי לא כל תחנות הרדיו האזורי הן בבעלות עזור, אולם מרגע שהוא מפסיק את ההתקשרות עם רשת 13, החיבור הופך ללא כלכלי לרשת ולתחנות האחרות, ולכן כל התחנות יעברו כמקשה אחת.

האפשרות להפיק עבור תחנות הרדיו האזורי את מהדורות החדשות הייתה במשך שנים ארוכות נושא לכיפוף ידיים בין הערוצים. בעוד חדשות עשר הפיקו את החדשות עבור הרדיו האזורי, חדשות 2 (בהמשך חדשות 12) סיפקה במשך 20 שנה את החדשות לגלי צה"ל.

פרט לפן הכלכלי, לשידור החדשות ברדיו יש גם אלמנטים של תדמית וחשיפה - החדשות נחשפות באופן זה לעוד מיליוני אוזניים ביום, ולכן מנהלי ערוץ עשר באותה תקופה, יוסי ורשבסקי וגולן יוכפז, יצאו למלחמת חורמה נגד גלי צה"ל בניסיון להביא לכך שגם מהדורת החדשות שלהם תשודר בתחנה. בסופו של דבר ולאחר שהנושא הגיע לבג"ץ, הוחלט בגלי צה"ל לשדר את מהדורות הערוצים ברוטציה. 

בחדשות 13 סרבו להגיב לפניית "גלובס" אבל ממייל שנשלח לעובדים עולה כי הדברים אכן נכונים. במייל נכתב: "הנהלת רשת וחדשות 13 קיבלו הודעה מתחנות הרדיו האזוריות על הפסקת ההתקשרות עימנו. בשעה זו אנחנו בודקים את כלל המשמעויות בכלל הרמות".