השקעות | פיצ'ר

הישראלית שזינקה פי 8 מההנפקה בקנדה: "אנשים רוצים לחזור למקום נקי וטהור יותר, אולי פחות גרידי"

נכון להיום שווי Else Nutrition עומד על 160 מיליון דולר קנדי, שהם כ-408 מיליון שקל • חמוטל יצחק, שייסדה ומנהלת את יצרנית תרכובות המזון לתינוקות: "אי-אפשר לנצל את המשאבים בעולם בצורה כל-כך חזירית ולגלגל עיניים"

שנה חלפה מאז שמניית Else Nutrition הישראלית הונפקה בבורסה המשנית בקנדה, ומחיר המניה זינק מאז כמעט פי שמונה, לאחר שרק בשבוע שעבר המניה טיפסה ב-85%, בין היתר על רקע כתבה אוהדת באתר משקיעים פופולרי.

נכון להיום, שווי החברה עומד על 160 מיליון דולר קנדי, שהם כ-408 מיליון שקל. במהלך השנה שחלפה, החברה נרשמה למסחר גם מעבר לדלפק בארה"ב (OTC) ובשבוע שעבר הודיעה גם על רישום למסחר בבורסה של פרנקפורט.

החברה הישראלית - שנסחרת בקנדה תחת הסימול BABY - פיתחה תרכובת מזון ייחודית לתינוקות, המבוססת על שקדים, כוסמת וטפיוקה, ומהווה תחליף למזון תינוקות שמבוסס על חלב פרה או סויה. לפני מספר חודשים, כשמגפת הקורונה כבר החלה להתפשט ברחבי העולם ולפגוע בשוקי ההון הגלובליים, אלס גייסה 8 מיליון דולר ממשקיע אסטרטגי, חברת H&H מהונג קונג, שמחזיקה כיום כ-11% ממניותיה, על מנת לקדם את מאמצי ההשקה של המוצר שלה בארה"ב.

בשיחה עם "גלובס", חמוטל יצחק, המנכ"לית והמייסדת המשותפת של החברה, מסבירה את ההתלהבות של השוק סביב המניה: "בגדול, אנחנו עומדים בתוכניות שהצגנו לפני שנה", היא אומרת. "פיתחנו פורמולה ראשונה לתינוקות ללא חלב וסויה, 100% צמחית, עם תהליך נקי לחלוטין. זה מצרך מאוד נדרש בתחום של תזונת תינוקות, אין ולא היה דבר כזה ב-100 השנה שהתעשייה מתקיימת. ככה גייסנו, וככה התמדנו בתוכנית שהצגנו".

לדברי יצחק, החברה עבדה בשנה האחרונה על ההכנה להשקת המוצר הראשון - בפן של השיווק, הרגולציה והחדירה לשווקים. "ההשקעה של H&H, שהיא שחקן אסטרטגי גלובלי שמתמחה בתחום תזונת התינוקות המתקדמת, היא ולידציה מאוד גדולה עבורנו", היא אומרת. ההשקעה בוצעה לפי מחיר של כ-65 סנט קנדי למניית אלס ואופציות במחיר של כ-97 סנט קנדי, בעוד שהיום מחיר המניה הוא כבר 1.98 דולר קנדי.

המוצר שיושק בעוד מספר שבועות הוא תרכובת מזון לגיל שנה עד שלוש, ובמקביל בחברה עובדים על פורמולה דומה לתינוקות קטנים יותר, שעבורה נדרש מסלול קליני שונה. הפטנטים של אלס מכסים גם תזונת מבוגרים, ומוצר נוסף שהחברה מפתחת הוא משקאות לילדים, שמהווים מעין ארוחה בפני עצמה.

"אנשים מבינים שאנחנו פוגעים בעולם שלנו בהרבה מאוד דרכים"

יצחק מספרת שדוגמיות של המוצר הראשון יישלחו לצרכנים כבר בשבוע הבא. אל הצרכנים מגיעה החברה רק באמצעות שיווק ברשתות החברתיות: "תמהיל השיווק שלנו ממוקד סושיאל ומטרגט אנשים שאנחנו רלוונטיים עבורם: אוכלוסייה ראשונה היא טבעונים, צמחוניים ו-flexitarians (אנשים שמנסים להימנע מצריכת מזון מהחי, אבל אינם צמחונים באופן מלא).

"אוכלוסייה נוספת היא הורים לתינוקות עם בעיות של אלרגיה או אי-סבילות לחלב - האלרגניים הם אוכלוסייה קטנה אבל האי-סבילות לחלב הולכת ועולה. אוכלוסייה שלישית היא אנשים שלדעתם חלב אינו בריא. חקרנו לעומק ולרוחב את שלוש אוכלוסיות היעד שלנו ואנחנו יודעים בדיוק מה הדגשים שצריך להסביר ולהנגיש כדי להגיע אליהן. אגב, חלק מהם גם משקיעים בחברה, ולא רק צרכנים. הקורונה רק הגבירה את המגמות".

 איך?

"אנשים מבינים שאנחנו פוגעים בעולם שלנו בהרבה מאוד דרכים, באמצעות מוצרים שאינם בני-קיימא למשל, ושאנחנו פוגעים בבריאות שלנו בתזונה מתועשת ומעובדת. כשאנחנו הופכים בעלי חיים לתעשייה יש לזה מחירים אדירים גם לכדור הארץ, גם לגוף שלנו וכמובן לבעלי החיים. אנשים רוצים לחזור למקום נקי וטהור יותר, אולי פחות גרידי, ומבינים שאי+אפשר לנצל את המשאבים בעולם בצורה כל-כך חזירית ולגלגל עיניים. המוצר שלנו הוא עדיין תעשייתי, אבל עם מינימום תיעוש והוא טבעי לחלוטין ולא מנצל את החי".

מעבר לעלייה במודעות, היו עוד השפעות של הקורונה על החברה?

"לשמחתנו, ההשפעה מינימלית. הקורונה גרמה לעיכוב קל בייצור עצמו כי המפעל שלנו בארה"ב התעכב קצת וההאטה גרמה לעיכוב של חודש בהשקה. מאחר שעדיין לא מכרנו, זה לא גרם עלייה או ירידה. נכון לעכשיו נפגענו מעט יחסית, אבל אי-אפשר לדעת מה יקרה הלאה".

למה בעצם להירשם למסחר גם בפרנקפורט?

"זה פשוט להביא עוד עיניים של משקיעים. כחלק מהסכם ההשקעה שלנו עם H&H אנחנו עומדים להיכנס לשוק האירופי, ויש עם H&H משא ומתן על ההפצה. כרגע אנחנו לומדים את השוק הצרפתי, ולכן להיכנס לבורסות אירופיות יכול לדעתנו לתרום".

ואין כוונה לבצע עוד גיוס הון?

"אנחנו כל הזמן רוצים להאיץ את המאמצים של חדירה לשווקים, ולצורך זה נצטרך עוד כסף ובוודאי שנגייס בהמשך".

תוכנית ההתרחבות של אלס כוללת לאחר השקת המוצר לגיל 1-3 בארה"ב את השקת המוצר לילדים שם, וכן התרחבות למדינות אחרות (אירופה, אוסטרליה) ובהמשך - קווי מוצר נוספים. המוצר לתינוקות דורש כאמור מחקרים קליניים שמתבצעים כרגע, ולדברי יצחקי המו"פ בשלבי סיום, "ואנחנו מצפים שהמוצר יגיע לשוק תוך שנתיים", היא אומרת. "יש פה צוות מדהים, אנשים שעשו הרבה דברים ועושים היום עבודה מדהימה". החברה מעסיקה 14 עובדים.