אל על מנסה להתחמק מהלאמה: מציעה מתווה סיוע חלופי

אל על שיגרה מכתב לאוצר, שבו הצהירה כי מצאה גוף מלווה נוסף ל-400 מיליון דולר • במקביל, היא הציעה תוכנית שכוללת הנפקה של 40 מיליון דולר לציבור, ושהמדינה תרכוש 110 מיליון דולר בשטרי הון המירים

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על  / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'

אל על מנסה להתמק מהלאמה. ל"גלובס" נודע כי אל על שיגרה מכתב לאוצר שבו הצהירה כי מצאה גוף מלווה אחר ל-400 מיליון דולר. עם זאת, היא מציעה תוכנית שכוללת הנפקה של 40 מיליון דולר לציבור, ושהמדינה תרכוש 110 מיליון דולר בשטרי הון המירים.

המתווה שהציע האוצר כלל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות 75% של המדינה והנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר, אותן מתחייבת המדינה לרכוש אם הציבור לא ירכוש. מדובר במתווה ייחודי של הלאמה דרך נאמן שתמנה המדינה לניהול החברה, כשהיא תאחוז במניות הרוב.

אל על מונה במכתבה בעיות במתווה האוצר, בהן דילול לציבור בעלי המניות והעובדה כי הנפקה של 150 מיליון דולר תיקח חודשים בשעה שהחברה זקוקה לכסף באופן מיידי. בנוסף טוענת החברה שהמודל שהציע האוצר - ניהול חברת תעופה על ידי נאמן - כרוך באי-בהירות גבוהה. כמו כן, מבקשת החברה סיוע דומה לזו שקיבלה לופטהנזה מממשלת גרמניה (רכישה של שטרי הון שאפשר להמיר למניות ולמכור אותן בעתיד לציבור).

מוועד טייסי אל על נמסר כי "טייסי אל על מצפים מדירקטוריון אל על לגלות את המחויבות המתבקשת ולעשות הכל על מנת להציל את החברה ולא את בעלת השליטה בחברה כפי שמחייב החוק. חובתו של הדירקטוריון היא לקבל את הצעת האוצר, שהיא כרגע ההצעה הרלוונטית היחידה, או לגבש הצעה חלופית אשר תחייב את בעלי החברה לשאת בנטל ולהזרים לחברה את ההון הדרוש. צר לנו ששוב שבעלת השליטה באל על מצפה אך ורק מהמדינה ומעובדיה לשאת בעלות הצלת החברה מבלי לגלות כל אחריות למצבה הקשה של החברה".