בורסות אירופה | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט על רקע הדיווח שאפל סוגרת סניפים בפלורידה ואריזונה בעקבות משבר הקורונה

סין התחייבה להגדיל את היקף הרכישות של סחורות אמריקאיות • רוסיה הורידה את הריבית ב-100 נק' לרמה הנמוכה מאז פירוק ברה"מ • עיני השוק מופנות לנאום יו"ר הפד פאואל הערב • באוסטרליה, המכירות הקמעונאיות בחודש החולף ירדו ב-16.3%

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

לאחר פתיחה מסחר חיובית, השתנתה המגמה במהלך יום המסחר ובורסות וול סטריט ננעלו בירידות, בצל דאגות השווקים להאטה בהתאוששות הכלכלה לאחר משבר הקורונה.

עם נעילת המסחר, מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-100 נקודות, או 0.5%, לאחר שרשם עלייה של 371 נקודות קודם לכן. מדד ה-S&P 500 נסחר בירידות של 0.3% והנאסד"ק עלה 0.1%. למרות זאת, שלושת המדדים סגרו שבוע של עלייה קלה.

אפל ירדה בכ-1% לאחר שמוקדם יותר דיווחה כי בעקבות משבר הקורונה תסגור 11 חנויות בפלורידה, אריזונה, דרום קרוליינה וצפון קרולינה.

21:30

מעמיקות הירידות בבורסות וול סטריט על רקע הדיווח שאפל סוגרת סניפים בפלורידה ואריזונה בעקבות משבר הקורונה.

הדאו ג'ונס נחלש ב -300 נקודות, או 1.1%, לאחר שרשם קפיצה של 371 נקודות קודם לכן. מדד ה-S&P 500 נסחר בירידות של 0.9%, והנאסד"ק יורד 0.5%.

אפל מסרה מוקדם יותר כי תסגור 11 חנויות בפלורידה, אריזונה, דרום קרוליינה וצפון קרולינה. המנייה יורדת כעת בלמעלה מ-1.5%.

19:40

בורסות וול סטריט נצבעו אדום על רקע הדיווח שאפל סוגרת סניפים בפלורידה ואריזונה בעקבות משבר הקורונה.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-140 נקודות, או 0.5%, לאחר שהחל את יום המסחר בעלייה של יותר מ -300 נקודות. מדד ה- S&P 500 יורד ב-0.5%, הנאסד"ק רושם ירידות של 0.3%.

מניית אפל ירדה בלמעלה מ- 0.7%. פלורידה ואריזונה - יחד עם קליפורניה וטקסס - רשמו לאחרונה מספרי שיא של נדבקים בנגיף.

17:40

העליות שנרשמו בפתיחת המסחר בוול סטריט התמתנו. בשעה זו מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%, מדד ה-S&P 500 רושם עליות של 0.7%, מדד הנאסד"ק עולה בשעה זו בכ-0.8%.

בורסות אירופה נמצאות בטריטוריה חיובית. כך, בורסת לונדון עולה בלמעלה מ-1%, בורסת גרמניה עולה ב-0.6%, בורסת פריז רושמת עליות של 0.7%, איטליה מתרוממת ב-0.8%.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט קופצים עם פתיחת המסחר בלמעלה מ-1%, וזאת על רקע הדיווח כי בכוונתה של סין להגדיל את היקף הרכישות של סחורות אמריקאיות כחלק מהסכם הסחר.

הדיווח מקל את חששות המשקיעים בנוגע ליחסי הסחר בין ארה"ב וסין, השרויים בסערה לאור חילופי האשמות הנוגעים לאשמת סין בהתפשטות העולמית של מגפת הקורונה. 

מניית יונייטד איירליינס עולה ב -2% וקוהל'ס עולה 5%. מניות הנפט ואנרגיה הובילו את העליות בטרום מסחר, בהובלת דבון אנרג'י שזינקה בכמעט 5%. 

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אמש ביציבות, וזאת כשברקע נרשמים מספרי שיא של נדבקים באריזונה, טקסס וצפון קרולינה שבארה"ב.

 

14:38

רוסיה חתכה את גובה הריבית ב-100 נקודות ל-4.5% - הרמה הנמוכה היותר שנרשמה מאז פירוק ברית המועצות, וזאת בצל משבר הקורונה. היום דווח על 8,000 מקרי הידבקות ברוסיה. הורדת הריבית מגיעה בהמשך להורדה של 0.5% בריבית באפריל האחרון, אז הציע הבנק המרכזי כי הריבית עשויה לרדת בשיעור נוסף. התוצר של המשק הרוסי צלל ב-28% בחודש אפריל.

11:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט קופצים ביותר מ-1%, וזאת על רקע הדיווח כי בכוונתה של סין להגדיל את היקף הרכישות של סחורות אמריקאיות כחלק מהסכם הסחר.

התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות מטפסות לקראת נאום יו"ר הפד ג'רום פאואל הערב. אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, כתב בסקירתו השבועית כי "הפד יצטרך להגדיל רכישות אג"ח בשוק או לקבע תשואות, כדי למנוע עליית התשואות. במצב זה הסיכון בשוק הממשלתי האמריקאי די נמוך".

11:00

מנייתה של וואיירקראפט (Wirecard) צוללת בעוד 40% בהמשך לקריסה אתמול בחשד להעלמת 2 מיליארד אירו מהקופה של החברה.

בבריטניה פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות שהצביעו על עלייה של 12% בחודש מאי לעומת אפריל. עם זאת, נתוני מאי משקפים ירידה של 13.1% לעומת נתוני חודש פברואר, לפני ההגבלות שהושתו על הציבור בצל התפשטות נגיף הקורונה.

מדד ביטחון הצרכנים בבריטניה 'השתפר' למינוס 30 נקודות במאי לעומת מינוס 36 נקודות באפריל.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות בהובלת הקאק הצרפתי שמטפס ב-0.7%. הדאקס הגרמני עולה ב-0.4% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.4% לערכו גם הוא. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט עולים כעת בכ-0.6%. הבורסה בהונג קונג עברה לעליות של יותר מ-1%.

לפני דקות פורסם כי סין מתכוונת להגביר את הרכישות של סחורות אמריקאיות כחלק מהסכם הסחר, כגון פולי סויה ותירס, וזאת כדי לעמוד בהסכמות שהושגו במסגרת השלב הראשון של ההסכם.

07:15

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת בהמשך למסחר הססני אמש בוול סטריט, שם המדדים ננעלו במגמה מעורבת וללא שינוי מהותי לעומת הפתיחה. 

הניקיי היפני עולה ב-0.6%, שנחאי עולה ב-0.4%, הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.1% וסינגפור מאבדת 0.75%. בשעה זו החוזים בארה"ב נסחרים ללא שינוי מהותי.

באוסטרליה, המכירות הקמעונאיות בחודש החולף ירדו ב-16.3% לעומת הצפי לעלייה של 33%.

יו"ר הפד ג'רום פאואל צפוי לשאת הערב דברים, בהמשך לעדותו בפני הסנאט בתחילת השבוע, שנעשתה באופן וירטואלי.