לראשונה מאז מרץ: גרמניה הטילה סגר על רבבות בני אדם מחשש להתפשטות נגיף הקורונה

זאת בעקבות התפרצות משמעותית שבה אובחנו כ-1,500 חולי קורונה – כולם עובדי בית מטבחיים באזור • מתוך כ-6,000 עובדי החברה, כ-1,400 אובחנו עד כה כחולי קורונה. כמאה אלף בני אדם חיים באזור עליו הוטל הסגר

הפגנות מחוץ לבית המטבחיים T?nnies שבגרמניה לאחר התפרצות הנגיף בקרב אלפי עובדי המקום וסגר על האזור / צילום: רויטרס
הפגנות מחוץ לבית המטבחיים T?nnies שבגרמניה לאחר התפרצות הנגיף בקרב אלפי עובדי המקום וסגר על האזור / צילום: רויטרס

סגר הוטל היום (ג') על מאות אלפי בני אדם באזור במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה, אחרי התפרצות משמעותית שבה אובחנו כ-1,500 חולי קורונה - כולם עובדים בבית מטבחיים עצום שפועל באזור. ראש ממשלת מדינת המחוז, ארמין לאשט, שדווקא נחשב למי שמתנגד להגבלות על החיים הציבוריים ותמך בהקלות בעבר, הודיע היום כי "אין ברירה" וכי הצעד הכרחי על מנת למנוע גל נוסף של קורונה בשטח.

במרכז ההתפרצות הנוכחית עומד בית מטבחיים של חברת Tönnies, הגדולה ביותר בגרמניה. מתוך כ-6,000 עובדי החברה, כ-1,400 אובחנו עד כה כחולי קורונה, והסגר הוטל על אזור גיטרסלו, שבה פועלת המשחטה. כמאה אלף בני אדם חיים באזור.

כוחות המשטרה נפרסו באזור וחוסמים את היציאה והכניסה לאזור למעט מסיבות מוצדקות. הוטל איסור על פגישות של יותר משני אנשים (למעט באותה משפחה), כל חדרי הכושר, המוזיאונים, והברים ייסגרו. בתי הספר והגנים כבר נסגרו בימים האחרונים.

במקביל, הוטל "סגר חובה" על כל העובדים בבית המטבחיים, ומתרגמים הדוברים פולנית, רומנית ובולגרית יפעלו באזור כדי לוודא שהם מיישמים אותו. העבודה במפעל, שבו נשחטים מאות אלפי בעלי חיים (בעיקר חזירים ופרות) בשבוע, הופסקה.

"זו הפעם הראשונה שבה אנחנו נאלצים להטיל סגר על אזור שלם", אמר לאשט. הרשויות האשימו בהתפרצות את הנהלת המפעל בשל אי-נקיטת צעדים מספיקים כמו הגנה או שמירת מרחק, למרות התחייבויות והבטחות שונות, כדי למנוע את הפצת הנגיף בין העובדים. עד כה התגלו רק 24 מקרים באזור בקרב מי שאינם עובדים בבית המטבחיים. רבים מהעובדים, כאמור, מגיעים ממדינות זרות, הם עובדים בתנאים קשים, כעובדי קבלן, ישנים בצפיפות ומקבלים שכר נמוך יחסית.

הסגר יהיה תקף לפחות עד ה-30 ביוני.