טוויטר עושה זאת שוב: הוסיפה אזהרה לציוץ של נשיא ארה"ב

הנשיא צייץ כי אם המפגינים ינסו להקים "אזור אוטונומי" בוושינגטון הבירה, הם "ייתקלו בכוח רציני" • זו הפעם הרביעית בשבועות האחרונים שהרשת מתערבת בציוציו של טראמפ • טוויטר: מדובר ב"ניצול לרעה" של הפלטפורמה לאיום על קבוצה ספציפית

טראמפ, השבוע / צילום: רויטרס - Yuri Gripas
טראמפ, השבוע / צילום: רויטרס - Yuri Gripas

טוויטר הצמידה אתמול תגית הזהרה לציוץ של הנשיא דונלד טראמפ שבו הוא הזהיר שאם המפגינים ינסו להקים "אזור אוטונומי" בוושינגטון די.סי, הם "ייתקלו בכוח רציני!".

"צירפנו הודעת אינטרס ציבורי לציוץ הזה בגלל הפרת מדיניות שלנו נגד התנהגות של ניצול לרעה, כשמדובר ספציפית על איום בנזק לקבוצה ניתנת לזיהוי", מסרה טוויטר. משתמשי האתר, כולל תומכי טראמפ, לא יוכלו לצייץ שוב את הציוץ הפוגעני שלו כתוצאה מכך.

טראמפ העלה את אותו המסר לפייסבוק. "לעולם לא יהיה 'אזור אוטונומי' בוושינגטון די.סי. כל עוד אני הנשיא שלכם. אם הם ינסו הם ייתקלו בכוח רציני!", היה הפוסט שטראמפ העלה לטוויטר ולפייסבוק.

טראמפ מתח בעבר ביקורת על "האזור האוטונומי" בסיאטל, אזור שנכבש על ידי המפגינים ברוב החודש האחרון.

מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי, צייץ בביקורת על החלטת טוויטר: "לאזרחים יש את הזכות לשמוע ישירות מהנשיא שלהם ולהחליט בעצמם מה לחשוב על כך".

טוויטר הכריזה בשנה שעברה על חוקים מיוחדים לפוליטיקאים שמאפשרים להם להפר לעיתים את כללי האתר בלי הסרה של הציוצים שלהם. החברה אומרת שיש "עניין ציבורי" בכך שאנשים יכולים לראות ולדון במסרים של פקידים נבחרים.

זו הפעם הרביעית שטוויטר נקטה פעולה נגד החשבון של טראמפ בשבועות האחרונים. במאי, החברה ציינה שני ציוצים שלו על הצבעה בדואר בקליפורניה ככוזבים.

כעבור כמה ימים, טראמפ צייץ ש"כשהביזה מתחילה, הירי מתחיל", שטוויטר תיארה כתמיכה באלימות. פייסבוק והמנכ"ל שלה מארק צוקרברג ספגו ביקורת של כמה עובדים על כך שהיא לא הגיבה לפוסט דומה של טראמפ.

בשבוע שעבר טוויטר הגדירה וידאו שטראמפ העלה של שני פעוטות כ"מניפולציה". הקטע הוסר אחר כך בגלל טענה להפרת זכויות יוצרים.

התוויית הציוצים של טראמפ הרתיחה אותו ואת תומכיו, וגרמה לו אפילו לחתום על צו נשיאותי נגד חברות מדיה חברתית.

פייסבוק הורידה בשבוע שעבר סט של מודעות קמפיין של טראמפ, מפני שהן כללו לטענתה סמל נאצי.