בוול סטריט כבר לא קונים את ממתק הסייבר של תופין

מניית תופין נסחרת ב-30% מתחת למחיר ההנפקה אשתקד • ברקליס, שנמנה עם החתמים בהנפקה, הוריד את המלצתו ל"תשואת שוק"

מניית חברת תופין הישראלית מתקשה להתאושש. החברה, העוסקת בתחום אבטחת הסייבר, הונפקה לראשונה באפריל 2019 בבורסת ניו יורק, לפי מחיר של 14 דולר למניה, ונסקה כעבור שלושה חודשים לשיא של יותר מ-30 דולר. ואולם, מאז נחלשה המניה, וכיום היא נסחרת במחיק הנמוך ב-30% מזה שבו הונפקה.

לאחר השפל שאליו צנחה מניית תופין  בחודש מרץ, בצל משבר הקורונה ועל רקע אזהרות רווח שפרסמה החברה, היתה המניה במגמת עלייה, אבל אתמול היא שוב נפלה ב-10%, לאחר שברקליס הוריד את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק".

ברקליס היה אחד החתמים של תופין בהנפקה הראשונית שלה בוול סטריט (גיוס של 108 מיליון דולר), וגם בהנפקה המשנית שבוצעה בדצמבר האחרון ושבה שתי קרנות השקעה, קטליסט ומרקר, מימשו  מניות תופין בכ-70 מיליון דולר, לפי מחיר של 17 דולר למניה. מדובר במחיר כפול כמעט ממחיר הנעילה של המניה אתמול, שעמד על 9.74 דולרים, ומשקף לתופין שווי שוק של 347 מיליון דולר.

תופין הוקמה על ידי שני שותפים יוצאי חברת צ'ק פוינט - המנכ"ל, רובי כיטוב, וסמנכ"ל הטכנולוגיות, ראובן הריסון. החברה מספקת פתרונות שמאפשרים לחברות לקבוע ולאכוף מדיניות של אבטחת מידע ברשתות שלהן.

למרות שתי אזהרות הרווח שפורסמו מאז ההנפקה - לרבעון הרביעי של 2019 ולרבעון הראשון של 2020, כשהאזהרה השנייה הוסברה בעיכובים על רקע משבר הקורונה - בחברה משדרים אופטימיות בנוגע לטווח הארוך יותר.

בכנס משקיעים וירטואלי שערך בנק ההשקעות Stifel לפני שבועיים, התארח גם המנכ"ל והמייסד השותף, רובי כיטוב. בשיחה עם האנליסט גור טלפז אמר כיטוב כי היקף השוק שאליו פונה החברה (TAM), בחישוב בגישה שמרנית, עומד על 10 מיליארד דולר, מתוכם 6 מיליארד דולר קשורים למכשירים המחוברים לרשת, והשאר מחולקים שווה בשווה בין ענן פרטי וענן ציבורי. לדבריו, יש מאות אלפי ארגונים שיכולים לרכוש את הפתרונות של תופין בעסקאות של מיליוני דולרים, ולקבל ראות (ויזיביליות) על מה שקורה ברשתות שלהם.

"אנחנו חברה של מדיניות אבטחה (security policy)", הסביר כיטוב. "אנחנו מתמקדים בעיקר בארגונים גדולים שיש להם רשתות מורכבות והטרוגניות, עם מאות פיירוול ואלפי סוויצ'ים, עם מעבר לענן ועוד. אנחנו מאמינים שאבטחה היא טובה עד כמה שהמדיניות טובה - כלומר, כשהמדיניות מוגדרת ונאכפת. מי יכול 'לדבר' עם מי ברשת, אילו אפליקציות יוכלו לתקשר אחת עם השנייה בענן. אולי זה יפתיע, אבל להרבה ארגונים אין מדיניות מוגדרת כזאת. יש טקטיקות, אבל בגדול זה לא מנוהל עד שתופין מגיעה. אנחנו עוזרים ללקוחות להגדיר את המדיניות ולאכוף אותה, וזה נעשה באופן אוטומטי ומהיר ומשפר דרמטית את האבטחה".

כיטוב נשאל על המגמה של מעבר לעבודה מהבית על רקע מגפת הקורונה, והשיב כי "הרבה ארגונים מיהרו לספק לעובדים VPN ולהציע גישה לעבודה מרחוק, ויש הרבה 'ניקיון' שצריך לעשות בארגונים שלא הייתה להם מדיניות ברורה קודם. יש הרבה שיטות לחיבור מרחוק, לא רק VPN, ולפעמים יש כמה שיטות באותו ארגון, וזה רק מוסיף למורכבות".

עוד אמר כיטוב כי "מגפת הקורונה מאיצה מגמות קיימות, כמו אוטומציה, וארגונים מבינים שהם צריכים לעשות יותר בנושא - וזה עובד לטובתנו. בטווח הקצר והבינוני יש לתופין גם רוחות גביות וגם רוחות נגדיות. מצד אחד, יש שאלה על תקציבי הלקוחות ומה יהיה דפוס הרכישות שלהם. החל מחודש מאי אנחנו רואים רמת פעילות זהה לזו של חודש פברואר, לפני המגפה. נראה שהלקוחות חוזרים והפייפליין בריא. מצד שני, לא סיפקנו תחזיות לרבעון השני ולשנה כולה כי קשה להעריך את ההשפעות".