לאחר הנפקת המניות: סופרגז תגייס כ-220 מיליון שקל באג"ח

במידרוג העניקו לסופרגז דירוג ראשוני מותנה של A1 באופק יציב • "ככל ופעילות החברה בענף הגז הטבעי תמשיך ותתרחב, לצד כניסת החברה לתחום ייצור החשמל, תפחת תלות החברה במגזר הגפ"מ"

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

פחות משבועיים אחרי שחברת האנרגיה סופרגז השלימה גיוס של כ-270 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסה בתל-אביב, היא החלה לקדם כעת גיוס של כ-220 מיליון שקל נוספים בבורסה, הפעם באמצעות הנפקת חוב.

לקראת גיוס אג"ח שמעוניינת לבצע החברה העוסקת בשיווק ומכירת גפ"מ (גז פחמימני מעובה) וגז טבעי, ונמצאת בשליטת חברת אלקו של האחים מיכאל (מייקי) ודניאל זלקינד, חברת מידרוג העניקה לה דירוג ראשוני מותנה של A1 באופק יציב.

זאת תוך שהעריכה כי סופרגז נהנית מ"מעמד עסקי חזק ונתחי שוק משמעותיים במגזרי פעילות החברה, לצד היקף הכנסות נמוך יחסית לדירוג".

במידרוג מציינים בין היתר, כי לסופרגז "תלות גבוהה בענף הגפ"מ" שהיווה בממוצע קרוב ל-80% מהכנסותיה וקרוב ל-90% מרווחיה בין השנים 2017-2019, והוסיפו, כי "ככל ופעילות החברה בענף הגז הטבעי תמשיך ותתרחב, לצד כניסת החברה לתחום ייצור החשמל, תפחת תלות החברה במגזר הגפ"מ".

עוד ציינו במידרוג בהתייחס לתוצאותיה הכספיות בשלוש השנים האחרונות (2017-2019), כי היציבות שהפגיעה בהכנסות תוך שמירה על "שיעורי רווחיות תפעולית יציבים ובולטים לטובה" (סביב 18% מההכנסות), מעידים "על יכולת החברה להתמודד עם תנודות במחירי האנרגיה", מה שתורם "לניראות תזרים המזומנים של החברה" וגם תומך בדירוג.

עוד ציינו במידרוג כי "תזרימי המזומנים שמייצרת החברה הינם חזקים ויציבים ומעידים על פעילות עסקית איתנה", וכן, כי רמת המינוף הנמוכה של החברה "תומכת באיתנותה הפיננסית וגמישותה הפיננסית".

בעניין השפעות הקורונה על הפעילות, במידרוג מציינים כי התפשטות הוירוס המסתורי "לא צפויה להביא לפגיעה מהותית בפעילות החברה ותוצאותיה העסקיות".

זאת למרות השפעה שלילית אפשרית על רווחיותה "כתוצאה מירידה בכמויות צריכת הגפ"מ והגז הטבעי ומעלייה בחשיפה לסיכוני גבייה של לקוחות מענפי הפנאי והנופש, לרבות מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים, בתי מלון וכו'".

גיוס החוב ושימושו למימון פעילותה השוטפת של סופרגז, לפי מידרוג, "תומכים בפעילותה העסקית של החברה ובגמישותה הפיננסית. זאת, בין היתר על-ידי הקטנת עלויות המימון והסרת מרבית השיעבודים על נכסי החברה".

סופרגז השלימה במהלך השבוע שעבר גיוס הון ראשוני בבורסה, במסגרתו גייסה כ-270 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1 מיליארד שקל "לפני הכסף", ובהקצאת כ-26% מהונה.

מאז החלו להיסחר מניותיה של סופרגז  בבורסה לפני כשבוע, הן איבדו מעט מערכן, ומשקפות לחברה שווי נוכחי של כ-1.03 מיליארד שקל.