ירידות חדות בסיום המסחר בוול סטריט; פייסבוק וטוויטר צללו על רקע הודעת יונילוור על הפסקת הפרסום בהן

מניות הבנקים נפלו לאחר שהפד דיווח כי יגביל במהלך הרבעון השלישי תשלומי דיבידנדים בבנקים • מניות פייסבוק וטוויטר צללו בעקבות הודעת יונילוור על הפסקת הפרסום בהן • בארה"ב, מקרי הקורונה הגיעו ל-2.4 מיליון, ומספר המתים הגיע ל-124,000

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות חדות.

מדד הדאו ג'ונס צנח ב-631 נקודות או 2.4%, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו ב-2.4% וב-2.6% בהתאמה.

מניית פייסבוק צנחה בלמעלה מ-8% בסיום המסחר, טוויטר נפלה בלמעלה מ-7%  על רקע הודעת יונילוור על הפסקת הפרסום בהן ועל רקע הביקורת על מדיניות פייסבוק כלפי פוסטים שמסיתים לאלימות ושיח מוקצן ברשת החברתית.

בשעה האחרונה פרסם מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג פוסט, במסגרתו פרסם כי בפייסבוק משנים מדיניות, וכי  הרשת החברתית תאסור פרסום מודעות שבה יהיו טענות כי אנשים ממוצא, גזע, לאום, מין ונטייה מינית מסוימים או היותם מהגרים, הם סכנה למצבו הבריאותי או הפיזי של אנשים אחרים. 

21:45

נמשכות הירידות בוול סטריט בעקבות עלייה במספר הנדבקים בקורונה. 

הדאו ג'ונס צנח ב-700 נקודות, או 2.7%. ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו ב -2.1% כל אחת. 

פייסבוק יורדת בשעה זו ב-7.5%, טוויטר צוללת בלמעלה מ-8%. 

20:00

מניות פייסבוק וטוויטר צוללות בעקבות הודעת יונילוור על הפסקת הפרסום בהן.

יוניליוור העולמית מסרה היום כי היא עוצרת את הפרסום בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר "עד סוף השנה לפחות". "בצל באווירה המקוטבת בארה"ב בתקופת הבחירות החלטנו כי לפחות עד סוף השנה לא נעלה פרסומות של המותגים שלנו ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר", נמסר.

מניית פייסבוק צונחת בכ-8% ומניית טוויטר נפלה בלמעלה מ-7% לאחר ההודעה של יוניליוור.

בורסות אירופה ננעלו בירידות בצל החשש מהתפרצות חוזרת של מגפת הקורונה.

18:45

מניות הבנקים בארה"ב נופלות לאחר מבחני הלחץ השנתיים של הפדרל ריזרב, שהראו כי בנקים מסוימים עלולים להתקרב לרמות הון מינימליות בעקבות מצבים העלולים לנבוע מהמשבר שנוצר בעקבות מגפת הקורונה. בעקבות זאת, על הבנקים להשעות תוכניות לרכישה עצמית של מניות, וכמו כן יגביל הפד במהלך הרבעון השלישי תשלומי דיבידנדים.

ההודעה שלחה כמה ממניות הבנקים הגדולים לירידות. בנק אוף אמריקה ו- JPMorgan Chase ירדו שניהם בלמעלה מ-3%. וולס פארגו ירד ב-4% וגולדמן זאקס ירד ב-4.75%. אתמול מניות הבנקים רשמו עליות חדות שהסתכמו בלמעלה מ-3%.

17:55

ירידות חדות בוול סטריט בעקבות עלייה במספר הנדבקים בקורונה. 

הדאו ג'ונס צונח ב -500 נקודות, כ-2%. ה-S&P 500 והנאסד"ק יורדים ב-1.5% ו-1.7% בהתאמה.

מושל טקסס גרג אבוט אמר כי המדינה תבטל חלק מההקלות שניתנו בעקבות העלייה במספר הנדבקים במדינה. "נכון לעכשיו ברור כי העלייה שאנו רואים כעת מגיעה ברובה בגלל התקהלויות ופעילויות, בין היתר בברים", כך לדברי אבוט.

בעקבות כך, מניותיהן של חברות שצפויות להתאושש מפתיחה של הכלכלה נפלו. יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס ירדו בלמעלה מ-4%. חברת השייט נורווג קרוז צנחה בכ-4%.

מניות נייקי צונחות ב-5% בעקבות הפסד רבעוני מפתיע של ענקית ההלבשה.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בירידות על רקע מבחני הלחץ תקופתיים שערך הפדרל ריזרב לבנקים, ותוצאות מאכזבות של חברת נייקי.

מדד הדאו ג'ונס צנח ביותר מ-200 נקודות, בערך 0.8%, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו 0.59% ו-0.5% בהתאמה.

מבחני הלחץ השנתיים של הפד על הבנקים הגדולים הראו כי בנקים מסוימים עלולים להתקרב לרמות הון מינימליות בעקבות מצבים העלולים לנבוע מהמשבר שנוצר בעקבות מגפת הקורונה. בעקבות זאת, על הבנקים להשעות תוכניות לרכישה עצמית של מניות, וכמו כן יגביל הפד במהלך הרבעון השלישי תשלומי דיבידנדים.

אמש מסר התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (FDIC) כי בכוונתו להעביר שורה של הקלות בחוק וולקר, כך שהבנקים בארה"ב יוכלו, בין היתר, להגדיל את השקעותיהם בקרנות הון סיכון ולהשתמש במיליארדי דולרים שנשמרו כביטחונות לכיסוי עסקות בנגזרים. בכך צלח המהלך של הנשיא טראמפ לרכך את המגבלות שהושתו על רקע משבר הסאבפריים ב-2008.

ההודעה שלחה אמש כמה ממניות הבנקים לירידות במסחר המאוחר. בנק אוף אמריקה ו- JPMorgan Chase ירדו שניהם יותר מ- 1.5%. וולס פארגו ירד 2.7% וגולדמן זאקס ירד ב -3.1%. 

בינתיים, מניות נייקי ירדו ב- 3% בעקבות הפסד רבעוני מפתיע של ענקית ההלבשה.

החברה דיווחה על הפסד של 51 סנט למניה והכנסות של 6.31 מיליארד דולר ברבעון. ההכנסות הרבעוניות של נייקי שיקפו ירידה של 38% בהשוואה לאשתקד.

 

13:35

כל העולם בעליות, חוץ מהונג קונג: אירופה ממשיכה בעליות, והדאקס, קאק ופוטסי ממשיכים לטפס - הדאקס עם 0.9, והבורסות באנגליה ובצרפת עם כ-1.5%. לעומת זאת, הונג קונג ננעלה עם ירידת שערים של 0.96%. החוזים העתידיים בוול סטריט מראים שערים יציבים, עם תנודות של עד 0.2% במדדים המובילים. 

וריזון הסירה את הפרסום שלה מפייסבוק: "אנחנו עוצרים את הפרסום עד שפייסבוק ייצרו פתרון שיגרום לנו לחוש בנוח". 

10:15

בורסות אירופה נפתחו בעלייה, זאת בהמשך לעליות אמש. הדאקס עולה ב-0.8%, והקאק והפוטסי עולים בכ-1%. גם שאר היבשת ירוקה.

בורסות יפן ודרום קוריאה ננעלו בעליות לאחר יום מסחר ירוק: הניקיי נסגר ב-1.1%, והקוספי ב-1.05%. 

בארה"ב, מקרי הקורונה הגיעו ל-2.5 מיליון, ומספר המתים הגיע ל-126,000. מספר מקרי הקורונה בכלל העולם הגיע ל-9.7 מיליון, עם 491,000 מתים. 5.2 מיליון מתוך המקרים החלימו. 

07:50

לאחר יום מסחר שלילי ברובו אמש, בורסות אסיה נמצאות בעליות: הניקיי עולה ב-1.3%, ובורסות דרום קוריאה עולות ב-1.5%. בורסות הונג קונג, לעומת זאת, נמצאות בירידה של 0.2%. בורסות סין סגורות בשל חג סירות הדרקון לזכר המשורר הסיני צ'ו יואן, שעל פי המסורת התאבד בשנת 278 לפנה"ס, כשקפץ לנהר במחאה על השחיתות שפשתה סביב בתקופתו. 

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות נאות לאחר הססנות בפתיחה, וזאת בהובלת מניות הבנקים שקפצו בחדות על רקע ריכוך חוק דוד פרנק, כאשר מניות הטכנולוגיה המשיכו לדחוף את S&P 500 שהוסיף עוד כ-1.1% לערכו. מדד הנאסד"ק טיפס ב-1.1% והדאו ג'ונס עלה ב-1.18%.

ענקית הטכנולוגיה אפל צפויה לסגור עוד 14 חנויות בפלורידה בצל התפשטות נגיף הקורונה. בסך הכל ברחבי ארה"ב 32 חנויות של אפל סגורות בצל משבר הקורונה.

בורסות אירופה ננעל בטריטוריה הירוקה על אף החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. מדד הדאקס הגרמני הוסיף 0.65% לערכו, הקאק הצרפתי טיפס בכ-1% והפוטסי הבריטי עלה ב-0.36%. חברת ויירקארד הגרמנית , הכלולה במדד הדאקס, הודיעה על פשיטת רגל, בהמשך לחקירה על העלמותם של 1.9 מיליארד אירו מהחברה.