החלומות על יוון מתרחקים? מסתמן - ישראלים לא יוכלו להיכנס לאירופה

יש להדגיש כי הרשימה אינה סופית וכי הרכב המדינות עמן ייפתחו הגבולות החל מיום רביעי הקרוב צפוי להיות מאושר רק ביום שני בצהריים על ידי האיחוד האירופי

רופא מבצע בדיקת קורונה בגרמניה / צילום: Axel Heimken/dpa, AP
רופא מבצע בדיקת קורונה בגרמניה / צילום: Axel Heimken/dpa, AP

בבריסל הולכת ומתגבשת רשימת המדינות שהכניסה מהן תהיה מותרת לכל מדינות האיחוד האירופי החל מ-1 ביולי, וישראל אינה נמצאת ברשימה; כך דווח הבוקר (שבת) בכלי תקשורת אירופיים. עם זאת, יש להדגיש כי הרשימה אינה סופית וכי הרכב המדינות עמן ייפתחו הגבולות החל מיום רביעי הקרוב צפוי להיות מאושר רק ביום שני בצהריים על ידי האיחוד האירופי.

לפי דיווח ב"לה מונד" הצרפתי הנשען על מקורות בבריסל רשימת המדינות שתושביהן יוכלו להיכנס באופן חופשי למדינות האיחוד האירופי, גם למטרות תיירות, ללא צורך בבידוד, הן: אוסטרליה, קנדה, דרום-קוריאה, יפן, ניו זילנד, רואנדה, תאילנד, אורוגוואי, גיאורגיה, מונטנגרו, סרביה, אלג'יריה, מרוקו ותוניסיה. לגבי סין, האיחוד מציע כניסה חופשית לתושבי המדינה, רק אם סין תשנה את מדיניות הבידוד הנוכחית ותאפשר לתושבי האיחוד כניסה חופשית. צעד זה נחשב לבלתי-סביר בשלב זה בעקבות המדיניות הקשה שנוקטת המדינה נגד התפרצויות קורונה.

סוכנות הידיעות הגרמנית פירטה, כי האיחוד האירופי גיבש כמה קריטריונים להצטרפות לרשימה, ביניהם שמספר המקרים החדשים בשבועיים האחרונים לא יעבור 16 מקרים ל-100,000 (בדומה לממוצע באיחוד האירופי), וכן שהמגמה בשבועיים האחרונים תהיה יציבה או שלילית ביחס לשבועיים שלפניהם.

לפי נתוני אוניברסיטת "ג'ונס הופקינס" מספר המקרים החדשים בישראל בשבועיים האחרונים עומד על 3,978 (שיעור של 45 מקרים ל-100 אלף תושבים) וכן נרשמה עלייה במספר המקרים בשבועיים האחרונים בהשוואה למצב לפני כן. בנוסף, האיחוד דורש "הדדיות" - פתיחת גבולות מקבילה לתושבי האיחוד, בעוד שישראל הבהירה כי תפתח את גבולותיה "לכל המוקדם" ב-1 באוגוסט.

בין המדינות האחרות שאינן כלולות ברשימה נמצאות ארה"ב, ברזיל, רוסיה וטורקיה. מספר המקרים החדשים בארה"ב זינק לבין 60 ל-120 מקרים ל-100 אלף תושבים בימים האחרונים, וגם בברזיל יש שיעור גבוה של חולים חדשים. ההחלטה צפויה לעורר מתיחות מול ארה"ב, בשל ההגבלות על אזרחיה ופגיעה בתדמית המדינה. גם טורקיה ציפתה להיכלל ברשימה, וליהנות מגל תיירות קיץ אירופית עוד השנה.