לאחר שצנחה 27% מאז רכישת פוינטר: פוורפליט צורפה למדד ראסל 3000

פוורפליט נולדה בסוף 2019 כתוצאה ממיזוג בין פוינטר הישראלית ו-I.D. Systems מארה"ב • בעדכון הנוכחי צורפה גם מניית סולאראדג' למדד, הכולל את 3,000 החברות הציבוריות הגדולות בשוק האמריקאי

כריס וולף, מנכ"ל פוורפליט  / צילום: איל יצהר, גלובס
כריס וולף, מנכ"ל פוורפליט / צילום: איל יצהר, גלובס

מניית פוורפליט (PowerFleet) צורפה אתמול למדד Russell 3000, הכולל את 3,000 החברות הציבוריות הגדולות בשוק האמריקאי. זוהי בשורה חיובית לחברה, משום שמניה של חברה שנכללת במדד זה, זוכה לביקושים מצד גופים שמנהלים קרנות שמחקות את המדד.

פוורפליט  עוסקת במתן פתרונות אלחוטיים לאבטחה, שליטה וניהול של ציי כלי רכב ומטענים. היא חברה חדשה יחסית, שנולדה בסוף 2019 כתוצאה ממיזוג בין פוינטר הישראלית ו-I.D. Systems מארה"ב, ומנייתה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסת תל אביב.

מנכ"ל החברה, כריס וולף, אמר כי הכניסה למדד מהווה אבן דרך חשובה, והוסיף כי הוא מצפה שהיא "תגדיל את המודעות להישגי החברה. אנו מקווים למנף את החשיפה הגבוהה יותר לקהילת ההשקעות לטובת נזילות משופרת ומודעות גבוהה יותר לפוורפליט - דבר שאמור להשפיע באופן חיובי על משקיעים קיימים וחדשים".

נראה שהמשקיעים שותפים לתקווה של וולף שהכניסה למדד ראסל 3000 תגדיל את המודעות למניה, אחרי שעד כה לא הסבה להם הרבה נחת. החברה נסחרת כיום בשווי של 135 מיליון דולר - נמוך מעט מזה שבו I.D. Systems רכשה את פוינטר, 140 מיליון דולר.

במסגרת העסקה קיבלו בעלי המניות של פוינטר 8.5 דולרים במזומן ו-1.272 מניות פוורפליט עבור כל מניית פוינטר. עם השלמת עסקת המיזוג באוקטובר 2019, מניית פוורפליט זינקה בכ-11% למחיר של כ-6.2 דולרים, בעוד שהיום מחיר המניה עומד על כ-4.5 דולרים - כלומר, ירידה של כ-27%.

חברת ההשקעות הפרטית DBSI בראשות יוסי בן-שלום וברק דותן, שהיתה בעלת מניות בולטת בפוינטר לפני המיזוג, מכרה את מניותיה בפוורפליט זמן קצר לאחר השלמת המיזוג לפי מחיר של 5.8 דולרים למניה (גבוה מהמחיר הנוכחי) ובתמורה כוללת של 11 מיליון דולר. אם היתה ממתינה עם המכירה, היתה יכולה ליהנות מעלייה במניה, שהגיעה בשיא בתחילת השנה ליותר מ-8 דולרים, אבל עם פרוץ משבר הקורונה היא הידרדרה לשפל של כ-2.7 דולרים במרץ.

ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות פוורפליט ב-30.8 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד נקי של המיוחס לבעלי המניות בסך 4.5 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 152 אלף דולר. החברה דיווחה אז על המשך פעילות רגילה למרות אתגרי הקורונה, אך הוסיפה כי צימצמה עלויות כדי להתמודד עם האי-ודאות הנגרמת מהמגפה.

מניה נוספת שצורפה למדד ראסל 3000 במסגרת עדכון המדדים הנוכחי היא סולאראדג', המספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית. החברה, בניהולו של צבי לנדו, נסחרת בנאסד"ק בשווי 6.8 מיליארד דולר.

את מדדי ראסל מנהלת חברת FTSE Russell, ולפי נתונים שפרסמה לקראת עדכון המדדים, בשנה החולפת התכווץ מעט שווי השוק של חברות ראסל 3000 - מרמה של 31.7 טריליון דולר ל-31.4 טריליון דולר (נכון ל-8 במאי). החברה הגדולה במדד היא מיקרוסופט, עם שווי של כ-1.5 טריליון דולר, והקטנה ביותר היא Limestone בשווי של פחות מ-100 מיליון דולר. מלבד מיקרוסופט, החברות הגדולות במדד הן אפל, אמזון, אלפבת (גוגל), פייסבוק וברקשייר הת'וואיי.