דיור בר השגה: נגיף הקורונה השאיר את בכירי משרד הבינוי והשיכון בבידוד בבית

בכירים במשרד הבינוי והשיכון נדבקו בנגיף, וכעת בין הנכנסים לבידוד נמצא גם מנכ"ל המשרד יאיר פינס • השר ליצמן לא נדרש להתבודד • השיחה

יאיר פינס, השר ליצמן / צילום: איל יצהר, אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
יאיר פינס, השר ליצמן / צילום: איל יצהר, אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הרגולטורים של ענף הדיור מתפקדים היום בעיקר בזום, לאחר שנגיף הקורונה הגיע גם אליהם: אחרי מספר בכירים ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל) שנדבקו בקורונה והכניסו את כל צמרת הרשות לבידוד, נדבקו כעת בנגיף גם מספר בכירים במשרד הבינוי והשיכון. השר יעקב ליצמן, שכבר התנסה בבידוד - לאחר שאובחן כחולה קורונה - במהלך תפקידו הקודם כמנכ"ל משרד הבריאות - לא כלול בסבב הבידוד הנוכחי, ואולם מנכ"לו, יאיר פינס קבע כנראה שיא שלילי בבידודים: כשנכנס לתפקידו הוא הגיע מארה"ב, ועל כן שהה בבידוד בפעם הראשונה; עכשיו הוא נתון כבר לבידוד שני, והכל בתוך כחודש וחצי בלבד. ככל הנראה גם פקידים באוצר שדנו עם פקידי רמ"י על ענף הדיור, מצאו עצמם כעת ספונים בביתם. ככל הידוע, התפשטות המחלה במשרדים והכניסה לבידוד של כל מי שנחשף, לא פגעה קשה בהתנהלותם.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה לדברים כי: "התגברות התחלואה במדינה בתקופה האחרונה לצערנו לא פסחה על עובדי משרד הבינוי והשיכון. אנו פועלים בכל האמצעים לשמור על בריאותם וביטחונם של כלל עובדי המשרד ושמים דגש על שמירת כללי ההגיינה והמרחק בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. המשרד עומד בקשר שוטף ומסייע בכל הנדרש לחולים ולמבודדים ושלומם טוב, נציין כי עבודת משרד הבינוי והשיכון ממשיכה כרגיל בכל האגפים ואף המשרד מנצל את ההזדמנות לשיפור ושכלול העבודה המקוונת מרחוק".

 

מצנח הזהב

השרה לשוויון חברתי וגמלאים ח"כ מירב כהן, הודיעה על כוונתה למנות את יעל מבורך למנכ"לית המשרד לשוויון חברתי וגמלאים, בכפוף לאישור נציבות המדינה ולאישור הממשלה. מתוך 34 משרדי הממשלה, מדובר במינוי רביעי של מנכ"לית; ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקבי היא החמישית. שר המשפטים אבי ניסנקורן האריך את תפקידה כממלאת מקום ל-3 חודשים נוספים, וכך יעקבי תשלים שנה בתפקיד, אולם לפי הערכות היא צפויה לחזור למלא את תפקידה ככונסת הרשמית החל מחודש אוגוסט.  מבורך משמשת כיום כנציגת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD) בלונדון, ולפני כן מילאה שורה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר, כאשר בתפקידה האחרון כיהנה כסגנית הממונה לתחום המאקרו. 

טל שניידר

בזמן שענף התיירות נמצא בתקופה מאתגרת, הודיע עמית פורת, בעלי רשתות המלונות אוליב ורימונים, על מינויים חדשים, בראשם של עופר חיות, שמונה כמנכ"ל שתי הרשתות, ושיחליף את פורת שמילא בעצמו את התפקיד. השינויים מתרחשים שנה לאחר שפורת רכש את רשת רימונים, ובהם גם: מאיה שלו שמונתה ליועצת ואחראית על אסטרטגיית השיווק והמכירות, ועוד.

שירי דובר

חדשות טובות

מרכז המו״פ של נילסן ישראל מסייע לעמותת סה״ר המציעה תמיכה נפשית אנונימית, נגישה ומיידית לאנשים במצוקה, ומספק לה תשתית לפעילות דיגיטלית, הכשרות וייעוץ טכנולוגי בעולמות הביג דאטה.

שירי דובר