לראשונה: מנכ"לי אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל יעידו ביחד בקונגרס

הסיבה לעדות המשותפת היא חקירה שמבצעת ועדת המשפטים בבית הנבחרים של ארבעת החברות בענייני הגבלים עסקיים • החקירה צפויה להניב הצעות חוק חדשות לרגולציה ורפורמה בשוק הדיגיטלי שתגביר את התחרות

מימין: מנכ"ל אלפבית, סונדאר פיצ'אי ומנכ"ל אפל טים קוק / צילום: Associated Press
מימין: מנכ"ל אלפבית, סונדאר פיצ'אי ומנכ"ל אפל טים קוק / צילום: Associated Press

מנכ"לי ארבע חברות הטק הגדולות - אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל - הסכימו כולם להעיד בפני ועדת המשפטים של בית הנבחרים. ארבעת המנכ"לים ישתתפו בדיון בקונגרס שיתקיים מאוחר יותר החודש. בשלב זה עדיין לא ברור אם האירוע יהיה פיזי או וירטואלי בשיחת וידאו ברוח הימים מאז התפרצה מגפת הקורונה.

מנכ"ל אפל טים קוק היה כנראה האחרון שאישר את השתתפותו בשימוע, לפי ידיעה באתר פוליטיקו. לפי הידיעה הזו, פייסבוק וגוגל הסכימו שהמנכ"לים שלהן ישתתפו אם יתר החברות יאשרו את השתתפותן. אמזון מסרה במכתב לוועדת המשפטים בבית הנבחרים שהמנכ"ל שלה, ג'ף בזוס, יסכים להעיד.

זו תהיה הפעם הראשונה שבה כל ארבעת המנכ"לים יעידו בצוותא בקונגרס. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, יופיע בפני בית הנבחרים. מארק צוקרברג מפייסבוק, סונדאר פיצ'אי מגוגל וטים קוק מאפל כבר הופיעו בעבר בשימועים בקונגרס.

הסיבה לעדות המשותפת היא חקירה שמבצעת ועדת המשפטים בבית הנבחרים של ארבעת החברות בענייני הגבלים עסקיים שהחלה כבר ביוני 2019.

העדויות של המנכ"לים יהוו את אחד השלבים האחרונים לפני סיום החקירה, שצפויה להניב הצעות חוק חדשות לרגולציה ורפורמה בשוק הדיגיטלי.

בחודשים האחרונים דלפו אמירות מתוך הוועדה לפיהן ברור לכול שהשוק הדיגיטלי לא מתפקד כפי שצריך, וכן שאין בו תחרות חזקה. בבית הנבחרים גורסים שיש צורך לעודד תחרות בשוק הזה וליצור סוג חדש של חברות סטארט-אפ וטק שיוכלו לצמוח.