סופית: רה"מ נתניהו לא יוכל לקבל מימון להגנתו המשפטית מאנשי עסקים המקורבים אליו

ועדת ההיתרים הודיעה כי על ראש הממשלה להחזיר 30 אלף דולר שקיבל ממקורבו לצורך מימון הגנתו המשפטית • עם זאת, הוועדה קבעה כי נתניהו לא צריך להחזיר את הסכום של 270 אלף דולר שקיבל לצורך ההגנה המשפטית של רעייתו בתיק פרשת המעונות

בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press

ועדת ההיתרים של מבקר המדינה הודיעה היום (ה') כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר 30 אלף דולר שקיבל ממקורבו נתן מילקובסקי, לצורך מימון הגנתו המשפטית. עם זאת, הוועדה קבעה כי נתניהו לא צריך להחזיר את הסכום של 270 אלף דולר שקיבל נתניהו לצורך ההגנה המשפטית של רעייתו, שרה נתניהו, בתיק פרשת המעונות.

עוד הודיעה ועדת ההיתרים כי היא לא תדון שוב בבקשה המחודשת של ראש הממשלה לקבלת עשרה מיליוני שקלים ממקורבו ספנסר פרטרידג', לצורך מימון הגנתו. עמדת הוועדה בעניין הזה נמסרה לאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מוקדם יותר השבוע לפיה מדובר במתנה לא חוקית. מנדלבליט כתב כי "לא ניתן לקבוע שקבלת סכום זה על ידי ראש הממשלה מצד פרטרידג' אינה משום מתנה הניתנת לו באשר הוא עובד ציבור".

כזכור, בעקבות חוות דעתו של מנדלבליט הוא הותקף קשות על ידי ראש הממשלה ומקורביו שטענו כי מנדלבליט גיבש את עמדתו כחלק מ"מזימת ההפיכה השלטונית" שלו. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, ורה"מ החליפי, בני גנץ, יצאו להגנת מנדלבליט וכתבו כי הוא ממלא את תפקידו.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "מדובר החלטה תמוהה, בלשון המעטה, של ועדת ההיתרים בהרכבה החדש. נזכיר שהכללים קובעים באופן חד משמעי כי גם מענק לבן משפחה, ולרבות בת זוג, הוא אסור. עוד נזכיר כי אותם 300,000 דולרים שהוענקו לראש הממשלה, ניתנו לו מאחורי גבה של הוועדה, ודבר קיומם נחשף רק שנתיים לאחר שניתנו, במכתב ששלח עורך דינו לוועדה. על ועדת ההיתרים לעדכן את בית המשפט בהליך שעומד תלוי מול בג"ץ בעתירה שהגישה התנועה, לרבות שאלת הגבייה מנתניהו, ואנחנו נהיה שם על מנת להסביר לבית המשפט מדוע החלטה לא חוקית זו צריכה להתבטל".

***חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומד לו חזקת החפות.