השר הנגבי עורר סערה כשטען שאין בישראל אנשים רעבים - והתנצל

אין זו הפעם הראשונה שהשר הנגבי מתמודד עם פליטות פה לא רצויות, ולאחר מכן מתנצל • לפני כשנה וחצי בזמן שנורו כ-500 רקטות על יישובי הדרום ובפרט על אזור עוטף עזה, הנגבי אמר בראיון כי "יש הבדל בין עוטף עזה לתל אביב, שהיא הבירה הכלכלית של ישראל"

צחי הנגבי / צילום: תמר מצפי
צחי הנגבי / צילום: תמר מצפי

השר צחי הנגבי עורר סערה ביממה האחרונה אחרי שאמר בתוכנית הראיונות "אופירה וברקוביץ'", כי אין בישראל אנשים רעבים ללחם. "השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול, זה ממש חרטא״, אמר הנגבי אתמול (ו׳).

הנתונים הכלכליים בישראל מראים על משבר הולך ומתרחב. בימים האחרונים החליטו לפטר 900 איש בתעשייה האווירית, כל אנשי צוות האוויר באל-על הוצאו לחל"ת, חברת אמדוקס נערכת לפיטורי 1000 עובדים, והמהלכים הללו רק מבשרים על הכיוון אליו צועד המשק הישראלי עם מיתון קשה.

במהלך התוכנית תקפו שני המנחים את הנגבי ואמרו לו שהוא מנותק מן המצב האמיתי אם כך הוא מתבטא.

הבוקר (שבת) התנצל הנגבי בהודעות שפרסם בפייסבוק ובטוויטר.

"אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ראיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה.. לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא היתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים. הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים", הוא כתב.


זו לא הפעם הראשונה שהנגבי אומר במהלך שידורים דברים הפוגעים באוכלוסיות. לפני כשנה וחצי אמר הנגבי שמתקפות החמאס על תושבי עוטף עזה אינן כמו מתקפה על איזור תל אביב. "יש הבדל בין עוטף עזה לתל אביב, שהיא הבירה הכלכלית של ישראל. המתקפה של חמאס הייתה מינורית. לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות", אמר אז הנגבי בראיון בגלי צה״ל במהלך שבועות בהן נורו כ-500 רקטות ופצמ"רים על יישובי הדרום. גם אז התנצל הנגבי על הדברים.

למרות ההתנצלות, שעות לאחר מכן התפרסמה ברשתות החברתיות שיחה של איש הסאונד אייל אלטרץ שכתב להנגבי ישירות ״הגעתי לפת לחם. אני מתבייש שאתה מייצג אותי בממשלה. אנשים כמוך הם בזיון, בבחירות הבאות אעשה כל שאוכל שאתה וחבורת אוכלי חינם .. (תוחלפו)"

הנגבי השיב לאיש הסאונד: ״אתן את הנייד שלך לטיבי ביום שני בכנסת. מקווה שהחיבור ביניכם יעשה טוב לעם ישראל".

הערב נשלחה מלשכתו של נתניהו ההודעה הבאה: "ראש הממשלה מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה היא לא אמיתית. כמו בכל העולם הקורונה גובה גם בישראל מחירים כבדים של חיים, בריאות ופרנסה. המצוקה היא אמיתית וראש הממשלה עמל מסביב לשעון כדי לתת לה מענה. לרבות סיוע כלכלי והזרמת כספים מהירה לעסקים ולאזרחים".