חברת אמדוקס עומדת לפני פיטורי מאות עובדים בארץ ובעולם

החברה מעסיקה ברחבי העולם 25 אלף עובדים • "אנחנו בוחנים באופן שוטף התאמות נדרשות במבנה ההוצאות שלנו"

בניין אמדוקס / צילום: איל יצהר
בניין אמדוקס / צילום: איל יצהר

חברת אמדוקס, המספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום, עומדת לקראת פיטורים של מאות עובדים בארץ ובעולם. החברה מעסיקה 4,500 עובדים בארץ ו-25 אלף עובדים ברחבי העולם. מהחברה נמסר כי "היא בוחנת באופן שוטף התאמות נדרשות במבנה ההוצאות שלנו" .

אמדוקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-8 מיליארד דולר. מניית החברה אמנם עוד לא חזרה לרמות שבהן נסחרה טרום משבר הקורונה, אך היא עלתה ב-32% מאז השפל השנתי שאליו נפלה בחודש מרץ. מתחילת השנה צנחה המניה ב-15%, בעוד שמדד נאסד"ק עלה ב-12%. לחברה הכנסות מהותיות בארה"ב, ובאופן ספציפי היא תלויה בחברת AT&T, שלפי המניה שלה - המשקיעים עוד פחות אופטימיים לגביה ומנייתה ירדה ב-23% מתחילת השנה.

השבוע הודיעה אמדוקס על הנפקת איגרות חוב המיועדות לפירעון ב-2030, בהיקף כולל של 650 מיליון דולר. בסוף הרבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שהסתיים בסוף מרץ) היו לאמדוקס בקופה יתרות מזומנים בגובה 762 מיליון דולר, ובמאזנה היה חוב לטווח קצר בגובה 350 מיליון דולר שהוגדר כ"הסדר מימון לטווח קצר", זאת לאחר שבמהלך הרבעון היא ייצרה תזרים מזומנים של 103 מיליון דולר מפעילות שוטפת, והשתמשה ב-120 מיליון דולר לרכישה עצמית של מניות.

מאמדוקס נמסר בתגובה: "כקבוצה גלובלית אחראית המונה עשרות אלפי עובדים, אמדוקס בוחנת באופן שוטף התאמות נדרשות במבנה ההוצאות שלה תוך הסתכלות אסטרטגית על מצבת כוח האדם והתאמתה לצרכים העסקיים המשתנים. הדבר נכון במיוחד בתקופה מורכבת זו, של אי וודאות מתמשכת בשווקים הגלובליים. אמדוקס ממשיכה לגייס עובדים באופן נרחב בתחומים בהם פעילותה צומחת, להשקיע במנועי הצמיחה ולדאוג להון האנושי שלה".