החמרה בסגר? בממשלה שוקלים להגביל התקהלויות ל-20 איש בכל מקום

עוד יידונו בישיבת הממשלה במגבלות על פארקים וחדרי כושר • יו"ר הכנסת יריב לוין יכנס היום בשעות הצהריים ישיבה של ראשי כל סיעות הכנסת כדי לדון בזירוז הליכי חקיקה, לרבות חוק הקורונה המורחב

חיילים, שוטרים ומאבטחים עם מסכות פנים שומרים על הסגר בירושלים / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
חיילים, שוטרים ומאבטחים עם מסכות פנים שומרים על הסגר בירושלים / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

לאור העלייה המדאיגה בנתוני התחלואה הממשלה תתכנס הבוקר (ב') לישיבת דחופה לדון בהגבלות נוספות. אתמול אושרה מגבלה של כינוסים של עד 50 איש במסעדות, בארים, אירועים. היום תישקל מגבלה נוספת של 20 איש בכל מקום, לרבות בבתי הכנסת. עוד יידונו בישיבת הממשלה במגבלות על פארקים וחדרי כושר.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני כתב אמש כי אם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות: "אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת".

אולם שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, אמר הבוקר בראיון בגלי צה"ל כי בתי כנסת עם תפילות משותפות הם מוקד סיכון, כמו גם מקומות חילוניים בהם שרים בציבור, זאת בשל תנועת השפתיים: "הנגיף אינו מבין דת ולאום. חייבים לרסן את המגיפה. מומלץ להתפלל בחוץ".

ח"כ איילת שקד כתבה הבוקר נגד הטלת מגבלות על מסעדות: "‏הטלת עוד מגבלות על ענף המסעדנות הגווע, היא מכת מוות לעשרות אלפי עסקים וחורבן כלכלי למאות אלפי משפחות. ‏הכנסת לא תהיה חותמת גומי למהלכים כושלים של ממשלה כושלת, הכנסת לא תאשר את זה.‏משבר לא מנהלים בפאניקה אלא בשום שכל וקור רוח".

שר הבטחון ח"כ בני גנץ אמר בכניסתו לישיבת הממשלה כי "לנוכח העלייה בתחלואה, הממשלה תיאלץ להחמיר בהגבלות".

בתוך כך, יו"ר הכנסת יריב לוין יכנס היום בשעות הצהריים ישיבה של ראשי כל סיעות הכנסת כדי לדון בזירוז הליכי חקיקה, לרבות חוק הקורונה המורחב, שבנוסח שלו כלולות הוראות שיאפשרו לממשלה להתקין תקנות מהירות, מבלי שהכנסת מוזמנת לאישור.

עוד על הפרק בישיבת הממשלה, אמור לעלות נושא המערך האפידימיולוגי כשמספר מוגבל של כעשרות אחיות אמורות לנהל ולתחקר את אלפי הנדבקים החדשים. המערך קורס וזו אחת הסיבה שמערך איכוני השב"כ הופעל החל מיום חמישי האחרון.

אולם מערך השב"כ, כך מדווחים מאוכנים רבים, מאתר אנשים ששהו בביתם, ולא היו קרובים לחולי קורונה. הסיבה לכך היא שאיכוני השב"כ מופעלים כרגע על התקבצויות של אנשים, כאשר רבים נמצאים בחוץ. כזכור, ראש השב"כ נדב ארגמן, התנגד לשימוש בכלי השב"כ למטרת האיכונים הבריאותיים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הוסיף "אני אומר את זה חד משמעית: אם יש ישיבה שיש בה הידבקות ולא עומדים בהנחיות - לסגור. פיקוח נפש דוחה הכל. אבל, אני נגד האמירה הכוללת הזאת "לסגור את הישיבות". בישיבת 'חברון' לא נדבק אחד. אני אביא לכם רשימה של ישיבות כאלה.

"אמרתי לרה"מ נתניהו אמש, מה נבקש מהקב"ה כדי למנוע את המגפה אם לא יהיה לימוד תורה?! במקום שאפשר, במקום שאי אפשר שייסגרו. וכל התגובות האלה של יאיר לפיד בעניין הזה - קודם שילמד את מה שאמרתי".