דיווחים: אובר תרכוש את סטארט-אפ משלוחי המזון האמריקאי פוסטמייטס תמורת 2.65 מיליארד דולר

לפי הדיווח, אובר תשלב את פוסטמייטס לתוך עסקי משלוחי המזון הקיימים שלה – אובר Eats • פוסטמייטס זכתה לאחרונה להערכת שווי של 2.4 מיליארד דולר, והתכוונה לצאת להנפקה ציבורית

אובר/ צילום: shutterstock
אובר/ צילום: shutterstock

אובר תרכוש את סטארט-אפ משלוחי המזון האמריקאי פוסטמייטס תמורת 2.65 מיליארד דולר בעסקת מניות, לפי דיווח בניו יורק טיימס שפורסם אמש.

לפי הדיווח, המבוסס על מקורות המכירים את העסקה, אובר תשלב את פוסטמייטס לתוך עסקי משלוחי המזון הקיימים שלה - אובר Eats. לפי נתוני חברת המחקר אדיסון טרנדס, המובאים בכתבה בניו יורק טיימס, שתי החברות יחלשו על 37% משוק משלוחי המזון בארה"ב. השחקנית הגדולה ביותר בתחום, דורדאש, מחזיקה ב-45% מהשוק.

לפי הדוחות הרבעוניים של אובר מהרבעון הראשון של השנה, עסקי משלוחי המזון שלה חוו צמיחה משמעותית של 54% במהלך משבר הקורונה, לצד ירידה בעסקי שיתוף הנסיעות שלה. זאת, בשל העובדה כי תנאי הסגר הובילו אמריקאים רבים להזמין יותר מזון לבתיהם מחד, אך לנסוע פחות לעבודה ולמקומות בילוי מאידך.

אובר ביקשה להגדיל את עסקי משלוחי המזון שלה באמצעות רכישה של חברה אחרת בתחום עוד לפני כן, כשניהלה משא ומתן מתמשך לרכישת גראבהאב, אך לבסוף החברה נמכרה לחברת משלוחי המזון האירופית Just Eat Takeaway תמורת 7.3 מיליארד דולר בחודש שעבר. לפי דיווח ב-CNBC יתכן שהסיבה לכך שאובר נמנעה היתה חששות של החברה מעצירת העסקה בשל הגבלים עסקיים.

פוסטמייטס, שחקנית קטנה יחסית בשוק משלוחי המזון האמריקאי, זכתה לאחרונה להערכת שווי של 2.4 מיליארד דולר, והתכוונה לצאת להנפקה ציבורית. החברה הייתה מהסנוניות הראשונות שהשתמשו במודל של כלכלת החלטורה לצורך משלוחי מזון, והעסיקה שליחים עצמאיים. היא הוקמה ב-2011 וגייסה עד היום יותר מ-900 מיליון דולר, לפי אתר קראנצ'בייס.