מה נסגר ומה נשאר פתוח: גלובס עושה סדר בהנחיות החדשות

לפי ההנחיות החדשות של הממשלה אולמות אירועים, מועדונים, חדרי כושר וברים ייסגרו באופן מיידי • בשלב זה אין הגבלה על התנועה במרחב הציבורי • ההנחיות עדיין לא סופיות ונדרשות לעבור אישור של הכנסת

שלט עידוד שנתלה מחוץ לחלון דירה בארץ בצל הסגר / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שלט עידוד שנתלה מחוץ לחלון דירה בארץ בצל הסגר / צילום: שלומי יוסף, גלובס

העלייה בתחלואה בימים האחרונים הובילה את הממשלה לאשר שורת הגבלות חדשות ומשמעותיות. מה נסגר ומה ממשיך לפעול כרגיל? "גלובס" עושה סדר.

אולמות האירועים, שנפתחו מחדש רק לאחרונה ותחת מגבלות, ייסגרו לחלוטין. כך גם הברים, המועדונים, מופעי התרבות, חדרי הכושר ובריכות השחייה הציבוריות. המסעדות לא ייסגרו בשלב זה, אך הישיבה בהן תוגבל לעד 20 איש בפנים ועוד 30 סועדים בחוץ בשולחנות מרווחים, ללא קשר לגודל המסעדה. בתי התפילה יוגבלו ל-19 איש.

גם הנסיעה בתחבורה הציבורית תוגבל עוד יותר, כשהאוטובוסים יוגבלו ל-20 נוסעים בלבד. בשלב זה לא ברור אם יוטלו מגבלות נוספות מעבר לקיימות על נסיעה ברכבת.

בענף המלונאות יכולים בינתיים לנשום לרווחה. המלונות יישארו פתוחים אבל לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון. פעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור.

מה לגבי מסגרות הילדים לקיץ? הפעילויות לילדים בגילאי גן עד כיתות ד' יימשכו. הממשלה תסמיך את מנכ"ל משרד הבריאות לקבל החלטה בעניין פעילויות חינוכיות לגילאי כיתות ה׳ ומעלה בהתייעצות עם השר להשכלה גבוהה זאב אלקין.

נכון לעכשיו אין מגבלות חדשות על התנועה במרחב הציבורי, הקניונים, המסחר, השווקים ומקומות העבודה במגזר הפרטי, אך 30% מהעובדים במשרדי הממשלה יחויבו לעבור לעבודה מהבית.

המועד המדויק של כניסת ההגבלות החדשות לתוקף עדיין לא סופי, שכן עבור חלקן נדרש אישור הכנסת ועבור חלקן צו של משרד הבריאות.

אולמות, מועדונים, ברים:  סגורים

מסעדות: עד 20 איש בפנים ועד 30 איש בחוץ

בתי תפילה: עד 19 איש

חדרי כושר ובריכות שחייה ציבוריות: סגורים

מופעי תרבות: סגורים

פעילויות ילדים ונוער לקיץ: רק לגילאי גן עד כיתות ד'

אוטובוסים: עד 20 באוטובוס

עבודה במשרדי הממשלה: 30% מהבית והיתר כרגיל

עבודה במגזר הפרטי: ללא הנחיות חדשות

מסחר: ללא הנחיות חדשות

הגבלות תנועה במרחב הציבורי: ללא