היקף ההלוואה של ישראייר בערבות המדינה עולה ל-140 מיליון שקל

ההלוואה תוחזר לאורך שבע שנים, כאשר בשנה הראשונה מחויבת החברה לתשלום ריבית בלבד • הבנקים המלווים הם הבנק הבינלאומי ומזרחי טפחות

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר / צילום: שלומי יוסף
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר / צילום: שלומי יוסף

הבעת אמון: ישראייר מדווחת כי היקף ההלוואה שתקבל בערבות מדינה בשיעור של 75% תגדל מ-93 מיליון שקל לכ-140 מיליון שקל. ההלוואה תוחזר לאורך תקופה של שבע שנים, כאשר בשנה הראשונה מחויבת החברה לתשלום ריבית בלבד.

הבנקים המלווים הם הבנק הבינלאומי ובנק המזרחי. לפי החברה, פיצול ההלוואה יאפשר ניהול נכון יותר של הסיכון ושל תזרים המזומנים, הואיל וההלוואות יילקחו בדירוג זמנים. ההלוואה הראשונה צפויה להילקח סביב ראשית אוגוסט.

עוד מודיעה החברה כי הגדלת הסכום לכ-140 מיליון שקל תאפשר לחברה, בתרחיש איימים, להמשיך לפעול חלקית במצב שבו החוזרים מחו"ל נדרשים לבידוד וישראל מזוהה כמדינה אדומה, עד לסוף פברואר 2021.

במקביל להגעה להבנות עם האוצר ועם הבנקים שילוו את ישראייר בהלוואה זאת, הגיע החברה לסיכום עם בנק לאומי, לפיו היא תבצע פירעון מוקדם של חמישה מיליון דולר מהלוואת המטוסים. בנק לאומי יאפשר לחברה ליהנות מקובננטים בנקאים מותאמים לעידן הקורונה בכל הקשור לחוב המטוסים ולאשראי לטווח הזמן הקצר.

בתוך כך קבוצת אי די בי השיבה לחברה כ-10% מההלוואה אותה נטלה מישראיר בשנת 2019.

מנכ"ל ישראיר אורי סירקיס מסר כי "ישראייר תשרוד את המשבר, גם בתרחיש איימים לפיו לא יותרו טיסות למטרות נופש עד לפסח 2021. כפי שהתחייבתי, עם נטילת הלוואת האוצר יעמוד שכרי על 10,000 שקל לחודש, עד לסוף שנת 2020".