דיון פורום הקורונה של נתניהו הסתיים ללא קבלת כל החלטה

עם זאת, הובהר בדיון כי יש לקבוע רף נדבקים וחולים במצב קשה שיחייב את הצעדים החריפים, עד הטלה של סגר מלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Abir Sultan, AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בפורום חדש ומעורב של שרים פקידים ומומחים, בנושא הצעדים הנדרשים לבלימת העלייה בתחלואה וצעדים לחיזוק החוסן הכלכלי והבריאותי. במהלך הדיון עלו הצעות להחמרת ההגבלות ובהן סגירת רוב העסקים הקטנים והקטנה במספר העובדים המורשים להגיע למפעלים ולמקומות העבודה. כן הוצע להחמיר את ההגבלות על התחבורה הציבורית. בדיון לא התקבלו החלטות, אך הובהר כי יש לקבוע רף נדבקים וחולים במצב קשה שיחייב את הצעדים החריפים, עד הטלה של סגר מלא.

לפי הודעת משרד ראש הממשלה בדיון דנו גם על גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח להתמודדות עם השלכות המגיפה בתחומים שונים ובראשם הכלכלה והחינוך. עוד נאמר בהודעה כי נתניהו הנחה לחזק את מערכת הבריאות בתוספת תקנים, תקציב ועיבוי כוח האדם. ראש הממשלה אמר כי יש לגבש סיוע כספי נוסף למשפחות. שר הבריאות הציג עמדה חד משמעית בעד הטלת סגר מלא בטווח הקרוב, וזאת לאור העובדה כי ועדת הקורונה בכנסת ביטלה את ההגבלות שהוטלו על בריכות השחיה וחדרי הכושר.

בדיון השתתפו גם בני גנץ, ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין ויזהר שי, וכן ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ראש אגף תקציבים, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, ומומחים אחרים. הפורום הזה פועל במקביל לוועדת השרים לקורונה, ולפורומים אחרים שאותם מכנס ראש הממשלה מעת לעת, אולי כדי להתמודד עם הביקורת על היעדרו של מטה אחד ראשי למאבק בקורונה. כזכור הקמה של מטה כזה טורפדה בינתיים לאחר שמשרד הבריאות סירב לוותר על סמכויות כפי שדרשו האלוף במילואים רוני נומה וקצינים אחרים ששמם עלה כמועמדים לניהול המטה.