מכירת חברת הסייבר פורסקאוט "קמה לתחייה" - במחיר מופחת של 1.67 מיליארד דולר

קרן הפרייבט אקוויטי אדוונט הגישה הצעת רכש למניות פורסקאוט במחיר של 29 דולר למניה, לעומת מחיר של 33 דולר למניה שהציעה בפברואר • דירקטוריון פורסקאוט ממליץ פה אחד להיענות להצעתה

לאחר שמכירתה של חברת פורסקאוט לא הושלמה והחברה תבעה את הרוכשת שהתחרטה, וימים ספורים לפני שהתחיל ההליך המשפטי ביניהן - העסקה "קמה לתחייה", אם כי בתמחור נמוך יותר.

פורסקאוט היא חברה ישראלית-אמריקאית, המספקת פתרונות לשליטה ואבטחת סייבר על מכשירים מחוברים לרשת הארגונית. החברה הודיעה אתמול כי קרן הפרייבט אקוויטי Advent מגישה הצעת רכש למניות פורסקאוט במחיר של 29 דולר למניה - כלומר, לפי שווי כולל של כ-1.67 מיליארד דולר.

העסקה הקודמת שעליה דווח בפברואר, זמן קצר לפני שמשבר הקורונה היכה במלוא הכוח בשוקי המניות בעולם, היתה במחיר של 33 דולר למניה - ובסך הכל בהיקף של 1.9 מיליארד דולר.

"מספק ערך ודאי לבעלי המניות"

דירקטוריון פורסקאוט ממליץ פה אחד להיענות להצעת הרכש החדשה. "אנחנו מאמינים שתיקון התנאים של העסקה הקודמת הוא הדרך הטובה ביותר עבור פורסקאוט, משום שזה מסיר את הסחת הדעת המתמשכת הכרוכה בניהול הליך משפטי ומספק ערך ודאי ומיידי לבעלי המניות של החברה", מסרה יו"ר החברה, תרזיה גאו.

בתגובה, מניית פורסקאוט - שצנחה לאחר אי-השלמת העסקה הקודמת - זינקה אתמול בנאסד"ק ב-15.4%, למחיר שמתקרב למחיר המניה בהצעה הנוכחית.

אדוונט תגיש את ההצעה בימים הקרובים וביצועה כפוף לכמה תנאים, כולל קבלת הסכמה של לפחות מ-50% מבעלי המניות של פורסקאוט. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2020, ולאחר השלמתה, פורסקאוט תהפוך למעשה לחברה פרטית.

המחיר המעודכן למניה, 29 דולר, גבוה בכ-32% ממחיר המניה בהנפקה הראשונית של פורסקאוט בנאסד"ק בסוף 2017, וזהה למחיר המניה בהנפקה משנית שביצעה החברה בתחילת 2018. בנקודת השיא, במרץ 2019, המניה נסחרה במחיר גבוה יותר, של למעלה מ-46 דולר.

המרוויחים ממכירת החברה כוללים את ענקית ההשקעות בלקרוק, שבעת הדיווח האחרון החזיקה ב-6.1% ממניות פורסקאוט, ובהנחה שהחזקתה לא השתנתה, היא תקבל עבורן כ-87 מיליון דולר; וכן הקרנות פיטנגו מישראל ואמדאוס מבריטניה, שמחזיקות במניות פורסקאוט בשווי 83 מיליון דולר ו-79 מיליון דולר, בהתאמה. 

המנכ"ל מייקל דה-סיזאר שלח אתמול מכתב לעובדי החברה, ובו כתב כי הרכישה מהווה "חדשות טובות לפורסקאוט. אמרתי הרבה פעמים בעבר, פורסקאוט נמצאת בעמדה טובה להצלחה, בין אם כחברה פרטית ובין אם כציבורית".

העסקה המקורית לרכישת פורסקאוט דווחה בפברואר האחרון, והיתה אמורה להיסגר בחודש מאי, לאחר שזכתה לכל האישורים הנדרשים. זמן קצר לפני מועד השלמת העסקה, החל השורטיסט בן אקסלר מחברת ההשקעות Spruce Point Capital להעלות טענות שלפיהן פורסקאוט הפרה את התנאים להשלמת הרכישה, בכך שמשכה כסף מקו אשראי ובשל התוצאות החלשות שדיווחה ברבעון הראשון (חולשה שנומקה בהשפעות מגפת הקורונה).

עוד לפני התפשטות הקורונה, פורסקאוט דיווחה כי היא משנה את המודל העסקי שלה וכי חולשה בצנרת המכירות שלה עלולה להביא לתוצאות נמוכות מהצפוי ב-2020. הערכות פנימיות דיברו על הכנסות של 62 מיליון דולר ברבעון הראשון, אבל לבסוף ההכנסות היו נמוכות יותר והגיעו ל-57.2 מיליון דולר - ירידה של 24% מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי Non-GAAP צמח ברבעון הראשון ב-79% ל-32.5 מיליון דולר - נתון שהיה חלש משמעותית מתחזיות האנליסטים.