מנכ״לית האוצר תמכה בראש אגף התקציבים וקיבלה נזיפה

הקרב בין הדרג הפוליטי והמדיני בנוגע לתוכנית המענקים: שר האוצר הודיע כי נזף במנכ״לית משרדו על רקע הודעת התמיכה בראש אגף התקציבים, שננזף קודם לכן על ידי ראש הממשלה

קרן טרנר /צילום :איל פישר
קרן טרנר /צילום :איל פישר

שר האוצר ישראל כ״ץ נזף במנכלי״ת משרדו קרן טרנר על כך שהגיבה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם, כמתחייב מנוהלי שרות המדינה. "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות", כך אמר כ"ץ לאחר הציוץ שפרסמה טרנר מוקדם יותר הערב בחשבון הטוויטר שלה.

"קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות", כך כתבה היום בטוויטר מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר.

 

הציוץ של טרנר מתפרסם יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו יצא נגד הממונה על התקציבים לאחר שזה ביקר את תוכנית המענקים החדשה שהשיק מוקדם יותר השבוע ואף שיתף פוסט ביקורתי שכתב בנושא חה"כ שלמה קרעי.

"גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר", המשיכה טרנר, והוסיפה "כך היה וכך נמשיך לעשות. התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה - הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו יותר מתמיד. והעבודה רבה. יש לנו תכנית כלכלית להוציא לפועל ולעדכנה ככל שיידרש, יום יום. שבוע טוב והרבה בריאות".  

ראש הממשלה נתניהו התבטא אתמול לראשונה בפומבי נגד שאול מרידור, לאחר תקופה בה בסביבתו שוררת אי שביעות רצון מתמשכת מהממונה על התקציבים.

"בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן, לא נקבל זאת", כך כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו אתמול.