מסתמן: פרופ' גבי ברבש ימונה לפרויקטור משבר הקורונה

ברבש צפוי לרכז את הסמכויות בנוגע למשבר הקורונה ולתכלל את ניהולו באופן מסודר • כשנשאל ברבש על היערכות המדינה למשבר קורונה שיימשך אל תוך החורף וישולב עם שפעת עונתית, הציג ברבש תחזית קודרת ואמר כי "כמו שהמשרד נערך כעת, אני חושש שאנחנו הולכים לסגר ארוך בחורף"

גבי ברבש / צילום: תמר מצפי, גלובס
גבי ברבש / צילום: תמר מצפי, גלובס

לאחר תקופה ארוכה שבה תפקיד הממונה על משבר הקורונה איננו מאויש למרות ניסיונות שר הבריאות למצוא מועמד מתאים, מסתמן כי פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנהל בית החולים איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, ימונה לתפקיד. נכון לשעה זו, עדיין לא ברור מהו מנעד הסמכויות עליו יופקד ברבש במסגרת תכלול משבר הקורונה וניהולו, באם מינויו יצא לפועל. במשרד הבריאות הציעו לאחרונה את התפקיד למספר מועמדים ונתקלו בסירוב. בין היתר, האלוף במיל' רוני נומה סירב לקבל על עצמו את התפקיד כיוון שלא הועברו אליו סמכויות כפי שביקש.

בראיון שקיים בשבוע שעבר עם ניסים משעל באשר להנחיות הממשלה החדשות, אמר ברבש כי "בנתונים של היום אני חושב כל מי שרוצה לשמור על נפשו ימעט לצאת, וימעט להסתובב, כי יש הרבה מאוד אנשים יכולים להדביק. כשהדאגה מלמעלה לא מאורגנת כמו שצריך, בואו נדאג לעצמנו כמו שצריך". לגבי החלטת הממשלה להגביל את השהייה בחופי הים, אמר ברבש: "אני לא חושב שצריך לסגור את החופים. כשאתה נמצא באוויר פתוח, לא צריך להגביל. המחיר של להגביל בחוף מול הסיכון להידבק בחוף לא מצדיק את זה. הרשויות המקומיות, צריכות להפעיל פקחים ולמנוע צפיפות".

כשנשאל ברבש על היערכות המדינה למשבר קורונה שיימשך אל תוך החורף וישולב עם שפעת עונתית, הציג ברבש תחזית קודרת ואמר כי "כמו שהמשרד נערך כעת, אני חושש שאנחנו הולכים לסגר ארוך בחורף. יש לנו אולי חודשיים להיערך לחודש, כמו שזה כרגע נראה בתובנות, בהפנמה, בהיערכות, ביכולות - את החורף נעשה בסגר".