ועדת הקורונה אישרה פתיחת בריכות שחיה וחופים

בנוגע למסעדות אמרה יו"ר הועדה יפעת שאשא ביטון כי הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה היום • עוד ציינה שאשא ביטון שנושא האטרקציות, מוזיאונים וגני חיות יובאו לדיון בהמשך השבוע, וכך גם בנוגע לחדרי הכושר, שלגביהם תיערך הצבעה ביום רביעי.

וועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
וועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הקורונה בכנסת, האמורה לאשרר תוך שבוע את מגבלות צווי הממשלה, החליטה היום שבריכות וחופי הים יוחרגו מן הצו, שהתקבל ביום שישי לפנות בוקר על ידי הממשלה.

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון אמרה בסיכום הדיון: "אנו עדיין מנהלים שיח עם הממשלה. לא נצביע על מה שטרם הוסכם". לדבריה, הבריכות וחופי הים יוחרגו. בנוגע למסעדות אמרה היו"ר כי בממשלה רוצים שהם יפעלו רק בחוץ ובמהלך הערב ולכן הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה היום.

עוד ציינה שאשא ביטון שנושא האטרקציות, מוזיאונים וגני חיות יובאו לדיון בהמשך השבוע, וכך גם בנוגע לחדרי הכושר, שלגביהם תיערך הצבעה ביום רביעי.

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי: אמר בדיון "לפי מערכת הבריאות מציאות של 750 חולים קשים, תביא לקריסה. ולכן כל ההקלות, הן בתנאי שלא נגיע לכך. חשוב לזכור כי כמות החולים הקשים הכפילה את עצמה פעמיים בחודש האחרון. החלטות הממשלה נועדו להפחית את כמות החולים הקשים הללו - בעוד חודש מהיום"

הדיונים בוועדה מתנהלים בימים האחרונים תחת איום של ראש הממשלה נתניהו ושל ח"כ מיקי זוהר, לפעול להדחת שאשא ביטון, כיוון שהיא לא השתכנעה בנתונים, שהוצגו בחסר מטעם הממשלה. אולם למרות האיומים, שאשא ביטון המשיכה בדיונים כרגיל. יותר מוקדם היום השתתף יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בישיבה ואמר שהנושא של המסעדות ישונה והן לא יסגרו מחר (יום ג׳) בשעה 5 בבוקר.