הקורונה לא עצרה את מיקרוסופט: הכתה את התחזיות עם הכנסות של 38 מיליארד דולר

פעילות הענן וחטיבת המחשוב האישי דחפו את מיקרוסופט לצמיחה של 13% • החברה הפתיעה לטובה גם בשורה התחתונה • המניה מאבדת 2% במסחר המאוחר

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press

למרות משבר הקורונה, חברת מיקרוסופט הציגה הכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת הכספים שלה וצמחה ב-13% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-38 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 36.5 מיליארד דולר. הסיבה לכך הייתה בעיקר פעילות חזקה בתחום הענן ובחטיבת המחשוב האישי. תחזיות החברה לרבעון הבא יפורסמו בשיחת הוועידה. מיקרוסופט מאבדת 2.6% במסחר המאוחר. בשנה האחרונה זינקה מניית החברה ב-50% ושווייה עומד על 1.6 מיליארד דולר.

החברה הציגה רווח נקי של 11.2 מיליארד דולר, אך הרווח החשבונאי כלל גם הוצאות חד פעמיות של 450 מיליון דולר, כתוצאה מהחלטת החברה לסגור את החנויות הפיזיות בשל משבר הקורונה. בשורה התחתונה הציגה מיקרוסופט רווח של 1.46 דולרים למניה, 9 סנטים יותר מתחזית האנליסטים.

פעילות הענן העסקי, שכוללת את פלטפורמת אז'ור, גיטהאב, Windows Server ועוד, צמחה ב-17% והגיעה להכנסות של 13.4 מיליארד דולר, 260 מיליון דולר מעל לתחזיות האנליסטים. אז'ור לבדה צמחה ב-47% לעומת 59% ברבעון הקודם. מיקרוסופט לא חושפת את הכנסות אז'ור אבל ציינה כי פעילות הענן המסחרי עקפה את ה-50 מיליארד דולר בשנה האחרונה.

במיקרוסופט ציינו כי השפעות הקורונה על פעילותה לא שונות מאלו שהיו ברבעון שעבר. בחטיבת הפרודוקטיביות והתהליכים העסקיים וכן בענן, רואים עלייה בשימוש ובביקושים, כתוצאה מכך שלקוחות ממשיכים ללמוד ולעבוד מהבית. מכירת רשיונות למוצרים האטו, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, ופעילות לינקדין הושפעה לרעה מכך ששוק העבודה נחלש וצמצום תקציבי הפרסום.

חטיבת המחשוב האישי נהנית מהמעבר לפעילות מהבית, אך פעילות החיפוש מושפעת לשלילה מירידה בתקציבי הפרסום. הכנסות החטיבה הסתכמו ב-12.9 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 11.5 מיליארד דולר.