קרב הסמכויות הכריע גם את ברבש; פרופ' רוני גמזו ימונה לפרויקטור הקורונה

ברקע: ראש הממשלה ושר הבריאות לא הצליחו להסכים על הסמכויות שיוענקו לפרופ' ברבש •  ראש הממשלה ושר הבריאות הכריעו כי מנהל בית החולים איכילוב שכיהן בעברו גם כמנכ"ל משרד הבריאות ינהל את המאבק בנגיף

פרופ' רוני גמזו צילום: איל יצהר
פרופ' רוני גמזו צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו כי פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, ימונה לתפקיד הפרויקטור למאבק בקורונה. זאת, לאחר שפרופ' גבי ברבש ויתר אמש על התפקיד על רקע ויכוח על סמכויות בינו לבין משרד הבריאות.

בעברו, גמזו כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות, נוסף על תפקידים ניהוליים שונים במערכת הבריאות. בין היתר, היה מנהל התוכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות, יו"ר ועדת סל התרופות והאחראי על הטיפול בבתי האבות במשבר הקורונה - כולל הקמת פרויקט "מגן אבות ואמהות" להגנה על קשישים מפני הנגיף. כמו כן, מילא תפקיד בכיר בחטיבת הבריאות של ה-OECD. גמזו מכהן כפרופסור חבר בפקולטה לרפואה ובבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב, ופרופסור מן המניין בפקולטה לניהול.

במכתב שהוציא אתמול כתב פרופ' ברבש כי ״בימים האחרונים דנתי עם רה"מ, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהן נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה- יש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים".

ההכרזה על המינוי של ברבש נדחתה פעם אחר פעם ביממה האחרונה כשברקע חילוקי דעות על הסמכויות שיוענקו לו ובעיקר התעקשות של משרד הבריאות והשר יולי אדלשטיין על כך שיוכפף אליו. ברבש מצידו וכך גם ראש הממשלה נתניהו ביקשו שהפרויקטור יהיה כפוף לקבינט הקורונה. מוקדם יותר היום הדף אדלשטיין בוועידת הבריאות של "גלובס" את הביקורת על העיכוב במינוי ואמר: "יש תחושה בציבור של מטוס שנמצא על הקרקע ורק מחכים לטייס, אבל זה לא נכון. הכול עובד - רק צריך משהו שיתכלל את זה יותר טוב".