צור שמיר מאשרת: מימון ישיר הגישה טיוטת תשקיף מעודכנת ובוחנת הנפקה

חברת צור שמיר אישרה אתמול את הפרסום הבלעדי ב"גלובס" אודות חידוש ניסיון ההנפקה של החברה הבת מימון ישיר • זאת "ככל שמצב השווקים המאופיין בתנודתיות רבה, יאפשר ביצועה של הנפקה כאמור בעת הקרובה"

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר / צילום: מימון ישיר
ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר / צילום: מימון ישיר

חברת צור שמיר אישרה אתמול את הפרסום הבלעדי ב"גלובס" אודות חידוש ניסיון ההנפקה של החברה הבת מימון ישיר. על פי דיווח החברה לבורסה הגם שהיא "טרם קיבלה החלטה על ביצוע הנפקה ראשונית לציבור ",  הגישה מימון ישיר לפני כשבועיים טיוטת תשקיף מעודכנת לרשות ניירות ערך ולבורסה על בסיס דוחותיה הכספים לרבעון הראשון וזאת "לצורך בחינת האפשרות לביצוע הנפקה כאמור, ככל שמצב השווקים המאופיין בתנודתיות רבה בתקופה זו, יאפשר ביצועה של הנפקה כאמור בעת הקרובה". מניית צור שמיר, שבשליטת משפחת שנידמן, זינקה אתמול בתגובה לפרסום ביותר מ-6%, לשווי חברה של 360 מיליון שקל (ירידה של כ-60% מתחילת השנה ).

על פי הפרסום ב"גלובס" מתכננת מימון ישיר, שמשבר הקורונה גרם לביטול הנפקתה המתוכננת טרם פרוץ משבר הקורונה ,  לחדש את מהלך ההנפקה ולצאת לרוד שואו אצל המשקיעים   המוסדיים כבר במהלך החודש הבא. את ניסיון ההנפקה   המתוכננת   תוביל גם הפעם חברת לאומי פרטנרס חתמים .

בכוונת מימון ישיר, שלפעילותה בתחום האשראי צורכי הון גדולים, להנפיק לפחות 20% ממניותיה לציבור. שווי החברה בהנפקה המתוכננת צפוי להתכווץ משמעותית לעומת הניסיון הקודם, ל-1.0-1.2 מיליארד שקל "לפני הכסף" לעומת שווי של 1.5-1.7 מיליארד שקל "לפני הכסף", שבו ביקשה להנפיק בפברואר השנה. החיתוך של כשליש מהשווי בהנפקה מוסבר בפגיעה בעסקיה של מימון ישיר כתוצאה ממשבר הקורונה, שבאה לידי ביטוי כבר בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון .

מימון ישיר עוסקת במתן אשראי צרכני למגוון מטרות, ובראשן הלוואות לרכישת כלי רכב, ולצדן הלוואות צרכניות לכל מטרה. נכון לסוף יוני הסתכם תיק האשראי של מימון ישיר, "שלא הומחה לצדדים שלישיים", בכ-2.6 מיליארד שקל. במסגרת פעילותה החברה נוהגת להעביר חלק ניכר מתיק האשראי שהיא מעמידה ומנהלת לגופים שלישיים - דבר שמשחרר לה הון. נכון לסוף יוני לחברה תיק הלוואות נוסף בהיקף של 6.2 מיליארד שקל, שנמכר לצדדים שלישיים ושאינו יושב על המאזן שלה .