הרשות לני"ע דורשת מדלק קידוחים הבהרות לגבי ההסכם עם דולפינוס

ברשות מבקשים הבהרות לגבי האפשרות שניתנה לחברת דולפינוס להקטין את כמות ה-Take or Pay • במקביל, דלק קידוחים הודיעה על גיוס בהיקף של כ-2.25 מיליארד דולר מעבר לים לטובת מימון מחדש

הרשות לניירות ערך דורשת מדלק קידוחים הבהרות אודות האפשרות שניתנה לחברת דולפינוס להקטין את כמות ה-Take or Pay, ולאור כוונה לביצוע הנפקה לציבור על ידי קבוצת דלק בעלת השליטה.

מנגנון Take or Pay הינו תנאי המופיע בחוזים בין ספק ללקוח, לפיה הלקוח מתחייב לרכישה בהיקף מסוים מן הספק, אך אם ירכוש בפחות מהיקף זה, יחויב הלקוח בתשלום פיצוי לספק בגין הרכישה החסרה, כאשר מנגנון הפיצוי (היכול להגיע עד ל-100%) משתנה ממקרה למקרה. תנאי מסוג זה מבטיח לספק תזרים מזומנים יציב, והיא נפוצה בתעשיית האנרגיה, ובפרט בעסקאות למכירה של גז טבעי.

באוקטובר 2019 דיווחה דלק קידוחים כי נחתמו שני הסכמים לתיקון ההסכמים המקוריים עם דולפינס. הלילה עדכנה דלק קידוחים כי קיבלה מכתב מהרשות לניירות ערך בבקשה להבהרות בנוגע לאפשרות שניתנה לדולפינוס להקטין את כמות ה-Take or Pay. מבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה באפריל האחרון על ידי עורכי הדין שלומי מושקוביץ ונתי פולינגר, ניתן להניח לאן מכוונת רשות ני"ע בבקשה. 

לפי הבקשה לתביעה הייצוגית דלק קידוחים, השותפות של קבוצת דלק העוסקת בפיתוח והפקה של גז טבעי ונפט, הסתירה מידע מהותי וחשוב בדיווחיה למשקיעים כאשר לא גילתה כי ביצעה "תיקון קריטי" להסכם עם דולפינס, חברת הסחר לגז טבעי המספקת גז לצרכנים גדולים במצרים ובראשם לחברה הממשלתית המצרית EGAS. 

עוד נכתב בבקשה כי דלק קידוחים הסתירה באותו דיווח "מידע חשוב מאין כמותו לציבור המשקיעים, לפיו בוצע תיקון קריטי לתנאי ה-Take or Pay שבהסכמי היצוא, כך שאם ירד המחיר היומי הממוצע של חבית נפט מתחת לרף של 50 דולר ארה"ב, דולפינוס תהיה רשאית להקטין ב-50% את כמות הגז שהתחייבה לרכוש מהשותפות".

"רק מדיווחי רציו וישראמקו התגלתה לראשונה התניה הכלולה בתיקון הסכמי היצוא, שעל-פיה דולפינוס זכאית להקטין ב-50% את הכמות החוזית השנתית המינימלית בשנה בה המחיר היומי הממוצע של חבית נפט מסוג ברנט ירד מתחת ל-50 דולר לחבית, וזאת לאחר שמידע זה הוסתר במשך חצי שנה על ידי דלק קידוחים", נטען בבקשה.

דלק קידוחים מגייסת 2.5 מיליארד דולר בחול למימון מחדש

במקביל, דלק קידוחים הודיעה הבוקר שהיא מבצעת גיוס מעבר לים למימון מחדש לפרויקט לוויתן ומנפיקה אגרות חוב "לוויתן בונד" בהיקף של כ-2.25 מיליארד דולר, בהובלת J.P. MORGAN ו-HSBC, והחתמים הישראליים ברק קפיטל, וואליו בייס ולידר. אגרות החוב, שיחולקו ל-4 סדרות שמועד פירעונן צפוי לשנים 2023, 2025, 2027 ו-2030, מדורגות בקבוצת הדירוג הבינלאומי "BB". הגיוס מקבל רוח גבית מההסכם של שברון לרכישת נובל אנרג'י, מפעילת הקידוחים תמר ולוויתן.

בתוך כך, בהמשך לדחייה של מחזיקי האג"ח ברוב מוחץ של 98% את הבקשה של דלק לדחות את גיוס ההון, דלק עדכנה הבוקר כי סמוך לאחר ט' באב היא תפעל לפרסום דוח הצעת מדף על פי התשקיף שפרסמה בסוף מאי. דלק מבהירה כי ביצוע ההנפקה, המבנה שלה, היקפה ותנאיה טרם נקבעו סופית.