אדם רכש אי פרטי ב-6.4 מיליון דולר בלי לבקר בו אפילו פעם אחת

הקונה, שזהותו לא נחשפה, סגר את העסקה בוואסטאפ, אחרי שהתרשם מהאי דרך סרטוני וידיאו • האי, שנמצא באירלנד, משתרע על שטח של 635 דונם והעסקה כוללת גם בית מגורים בשטח של 4,500 מ"ר

Horse Island / צילום: צילום מסך מיוטיוב
Horse Island / צילום: צילום מסך מיוטיוב

מה קניתם בתקופת הקורונה מרחוק? אדם, שזהותו לא פורסמה, קנה אי פרטי בלי לראות אותו. מגזין "לונלי פלנט" פרסם את פרטי העסקה שבשל מגפת הקורונה נסגרה בוואטסאפ אחרי שהקונה התרשם מהנכס בסרטוני וידיאו.

האי, שממוקם באירלנד, משתרע על שטח של 635 דונם ועבורו שילם הרוכש המאושר 6.4 מיליון דולר. מה שידוע על הקונה הוא שמדובר באזרח אירופאי שאינו דובר אנגלית.

לאי ששמו Horse Island היסטוריה עשירה שכוללת את תעשיית הנחושת, ששגשגה אי שם ב-1820. בשיאו התגוררו באי 137 תושבים שרובם הועסקו במכרות. עד 1965 עזבו כל התושבים ושרידי בתי המגורים שלהם ושל מנהלי המכרות נותרו באי.

האי מוקף בפיסת נוף מדהימה הכוללת צוקים שנופלים למי הים התכולים, חופים עשירים בחול לבן ורך המארחים גם כלבי ים לצד חיי טבע עשירים.

הקונה לא יצטרך לדאוג למקום מגורים באי, משום שהעסקה כוללת את בית המגורים שנמצא באי והמשתרע על שטח של 4,500 מ"ר. הבית מכיל את כל מה שבעלים של אי יכול לחלום עליו: שפע של חדרי שינה המשקיפים אל הנוף שסביב ובקתות מיוחדות לאורחים שיוכלו להצטרף אל בעלי האי לצלילה או לשחייה עם דולפינים. כלי השייט של האורחים יוכלו לעגון במרינה פרטית או לנחות עם מסוק במנחת מיוחד. בשעות הפנאי יוכלו לשחק טניס, לפקוד את חדר הכושר שבמתחם המגורים וליהנות מהירוק-ירוק שסביבם.

המו"מ נמשך מספר חודשים בתקופה שבה המגפה סגרה את רוב האזרחים בבתיהם ולא אפשרה לשני הצדדים ולמתווכים המעורבים בעסקה להיפגש. העיקר שבסוף לחצו ידיים, גם אם וירטואלית.