קשת צפויה להיכנס כשותפה באקספון ביחד עם משקיע פיננסי

קשת צפויה להחזיק כ-40% באקספון, בעל השליטה חזי בצלאל ירד לאחזקה דומה ואילו המשקיע הפיננסי יחזיק ב-20% • החברות יציעו שירות טלוויזיה בסטרימינג שיפעל על גבי סיבים אופטיים

חזי בצלאל / צילום: איל טואג
חזי בצלאל / צילום: איל טואג

קשת נמצאת לקראת כניסה כשותפה בחברת אקספון של חזי בצלאל. שתי החברות צפויות לצרף שותף פיננסי שכרגע מתנהלים מגעים מולו. במסגרת חלוקת המניות צפויה קשת להחזיק באקספון מעט פחות מ-40% וחזי בצלאל יירד גם כן לשיעור דומה בבעלות, כאשר המשקיע הפיננסי צפוי להחזיק בכ-20%.

החברה המאוחדת צפויה להשיק פעילות טלוויזיונית לקהל הרחב ולהנגיש שחקני תוכן בינלאומיים על הפלטפורמה שלה שתהיה פלטפורמה פתוחה, כלומר בשירות סטרימינג אפליקטיבי ללא צורך בטכנאים וללא צורך בממירים ובהתקנה בבית הלקוח. גורמים בשוק מעריכים כי המוצר החדש ישווק רק על גבי סיבים אופטיים, ברגע שיושלם מתווה הסיבים הסיטונאי על גבי רשת בזק, במסגרת בנדל של טלוויזיה ואינטרנט, ולא יכלול סלולר. ההחלטה להשיק את המוצר רק על גבי שירות סיבים אופטיים הוא חלק מהרצון של השותפים לייצר מוצר ייחודי ומבודל.

כרגע המוצר נמצא בשלבים סופיים של אפיון ולכן עד שהעסקה לא נחתמת הצדדים לא ייצאו למכרז לבחירת ספק והסכמי תוכן וכדומה.

אקספון מייצרת לעצמה אופק אסטרטגי

במהלך הזה אקספון, בעלת המותג הסלולרי WE4G, מייצרת לעצמה אופק אסטרטגי שכן היא לא צפויה להזרים כסף למיזם, כך שההשקעה שלה היא בעצם בירידה בבעלות והכנסת השותפים, שיכניסו כסף לטובת מימון הפעילות החדשה בעיקר.

אקספון היא היום השחקנית מחוללת התחרות בשוק הסלולר והמגייסת הגדולה ביותר של לקוחות חדשים כבר שנה שלישית ברציפות. השותפות החדשה תחזק את מעמדה בשוק התקשורת והתוכן כיוון שהיא תוכל להציע חבילות טלוויזיה ואינטרנט ביחד עם קשת מפעילת ערוץ 12, שהיא אחד משחקני התוכן החזקים ביותר בשוק הישראלי, וכך לחזק את יכולת התחרות שלה מול מתחרותיה, שמוכרות חבילות שירותים בעוד היא כרגע המפעיל היחידי שאין באמתחתו חבילה מתחרה.