ח"כים בליכוד התכוונו להדיח את זוהר מתפקיד יו"ר הקואליציה

כ-12 ח"כים, בהובלת ח"כ שלמה קרעי, חתמו על מכתב משותף הקורא להחלפת ח"כ זוהר באדם אחר • היוזמה הופסקה לאחר שנתניהו פנה לקרעי • הערב החל זוהר בהליך הדחת ח"כ שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה

מיקי זהר בוועדת הקורונה, היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מיקי זהר בוועדת הקורונה, היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אחרי הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מגבה את יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, בהחלטתו לפעול להדחת ח"כ יפעת שאשא-ביטון, בין 6 ל-12 ח"כ בליכוד תיכננו לקרוא להחלפת זוהר בתפקיד. עם זאת, היוזמה נבלמה עם התערבות ראש הממשלה.

אתר "ynet" פרסם הלילה ש-12 ח"כים מן הליכוד התארגנו וחתמו על מכתב משותף הקורא להחלפת ח"כ זוהר באדם אחר. כדי לבצע זאת צריך רוב של חברי הכנסת של הסיעה, כלומר לפחות 19 ח"כים.

מי שהניע את המהלך הוא ח"כ שלמה קרעי. קרעי נחשב קרוב למשפחתו של ראש הממשלה נתניהו ומי שמעניק לנתניהו גיבוי מלא על כל מהלך ואף מרבה לשגר מכתבים ותלונות, הנוגעים לעניינים האישיים של נתניהו. 

לאחר פרסום היוזמה, פנה נתניהו לקרעי וביקש ממנו לעצור את מהלך החתמת הח"כים להעברת זוהר מתפקידו. ואכן, לאחר בקשתו של ראש הממשלה, היוזמה נבלמה.

גם השרה מירי רגב כתבה הלילה בטוויטר "זה לא הזמן לפיצולים ולא העת למחלוקות. כוחנו באחדותנו".

גורמים בליכוד: ראש הממשלה דוחף להדחת שאשא-ביטון

ח"כ זוהר התמודד על תפקיד יו"ר הקואליציה אל מול ח"כ יואב קיש לפני מספר חודשים וניצח ברוב קולות. קיש היה מזוהה עם מחנה גדעון סער בבחירות על ראשות מפלגת הליכוד לפני בחירות מועד ג׳.

הערב החל זוהר בהליך הדחת ח"כ שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה, אם כי גורמים בכירים בליכוד אמרו ל"גלובס" שמי שדחף להדחתה הוא ראש הממשלה נתניהו ולאו דווקא זוהר (בשלב הזה).

בנוסף קבע זוהר שחמישה ח"כים של הליכוד ומספר שרים, יקבלו סנקציות על הצבעה בניגוד למשמעת הקואליציונית. חברי הכנסת לא יוכלו להגיש הצעות חוק עד סוף מושב הקיץ (עוד כחודש) והשרים ידרשו לשבת שעות נוספות במליאה.

נתניהו אמר הערב: "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה. אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".