ח"כ מיקי זוהר מדיח את ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הטיל סנקציות על ח"כים שפעלו בניגוד למשמעת הקואליציונית • באשר לח"כ שאשא-ביטון, יחל הליך הדחתה מראשות ועדת הקורונה, אם כי הליך זה מצריך הצבעה בוועדת הכנסת, אותה מנהלת סיעת כחול לבן • ח"כ שאשא-ביטון: "החלטה שמטרתה למנוע הקשבה לציבור"

ח"כ מיקי זוהר וח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ מיקי זוהר וח"כ יפעת שאשא ביטון / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הטיל סנקציות על ח"כים שפעלו בניגוד למשמעת הקואליציונית. יותר מוקדם היום במהלך ישיבת ועדת הכספים, אמר זוהר שהוא עומד להטיל את הסנקציות, כולל יתכן אף על עצמו, כיוון שיש לו הסתייגויות מחוק המענקים, בנושא תמריצים לענף אולמות האירועים ולכשהוא יצביע נגד, הוא יעניש אף את עצמו.

לפי החלטת זוהר, שישה חברי כנסת לא יורשו להגיש הצעות חוק עד סוף המושב הנוכחי: חברי הכנסת יפעת שאשא-ביטון, שלמה קרעי, מיכל שיר, קרן ברק, שרן השכל, עוזי דיין ואבי דיכטר. באשר לשאשא-ביטון, יחל הליך הדחתה מראשות ועדת הקורונה, כפי שאף אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם כי הליך זה מצריך הצבעה בוועדת הכנסת, אותה מנהלת סיעת כחול לבן.

המכתב של ח"כ מיקי זוהר  / צילום: הכנסת
 המכתב של ח"כ מיקי זוהר / צילום: הכנסת

ח"כ שאשא-ביטון הגיבה בציוץ: "פעלתי על פי צו מצפוני! ההחלטה של ראש הממשלה לפטר אותי, היא החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים, למנוע שיח, למנוע הקשבה לציבור, למנוע השמעת קולות אחרים אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

גם השר אלי כהן, חבר סיעתה של שאשא ביטון (יוצאי מפלגת כולנו) הגיב בעוקצנות בחשבון הטוויטר שלו: "מיקי יקירי. כשאיש קטן מטיל צל ענק זה אומר שהשמש שוקעת. מקווה שתפעל למלא את שליחותך ולאחד את הסיעה".

וראש הממשלה נתניהו הגיב בעצמו: "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה. אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו״ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".

סיעת כחול לבן אמרה לפני מספר שבועות כי אין בכוונתם לשתף פעולה עם הדחת שאשא-ביטון ושלוש מחברות הכנסת של כחול לבן, החברות בוועדת הכנסת - תהילה פרידמן, הלה שי וזאן ומיכל וונש קוטלר, ציינו שיצביעו נגד ההליך.

סנקציות גם נגד ח"כים נוספים

גם השרים אמיר אוחנה, אלי כהן, ישראל כ"ץ, אופיר אקוניס ויואב גלנט יספגו סנקציות. הם יהיו חייבים בתורנויות שר נוספות במליאה בגלל היעדרות מהצבעות מחייבות במליאה. יצויין שהשר אוחנה הודיעה הבוקר שהוא מתפטר מן הכנסת, במסגרת החוק הנורווגי, כך שהעונשים בנוגע אליו לא יממושו.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, שלטענתו קוזז באישור הסיעה, אמר כי זוהר "פועל באופן שקרי ומניפולטיבי לקידום תוכנית 'נטו מיקי זוהר'. שלושת הכ"פים: הכוח, הכסף והכבוד שהוא מנסה להשיג, בניגוד לערכי הליכוד, מעבירים אותו על דעתו. קצת צ' - צניעות לא תזיק לו. הוא מפלג את סיעת הליכוד, פוגע בליכוד ובראש הממשלה וצריך ללכת הביתה עכשיו. לא אאפשר לו לפגוע בפעילותי למען אזרחי ישראל".