כמעט חסינות למגפת הקורונה: תוצאות ענקיות הטק לרבעון הפתיעו

גוגל דיווחה על ירידה בהכנסות לראשונה בתולדותיה, אפל נהנתה ממכירות חזקות גם בימי המגפה, אמזון הזהירה על רווחיות נמוכה ובסוף הציגה רווח נקי גבוה פי 7 מהתחזיות, ופייסבוק הפתיעה את האנליסטים ובכל זאת הראתה כי צמחה משמעותית •  סיכום דוחות ענקיות הטק לרבעון השני

צוקרברג, קוק, בזוס ופיצ’אי / צילום: רויטרס, AP
צוקרברג, קוק, בזוס ופיצ’אי / צילום: רויטרס, AP

כמה נקודות מעניינות מדוחות הרבעון השני שפרסמו אמש (ה') ארבע ענקיות הטק האמריקאיות:

אפל

מכירות חזקות של כל המכשירים (כולל אייפונים) וצמיחה מהירה באירופה וביפן הובילו את החברה לרבעון השלישי הטוב בתולדותיה (שנת הכספים שלהם נגמרת בתחילת אוקטובר). בלי קשר, האנליסטים אמרו עוד לפני פרסום הדוחות כי מה שחשוב לגבי אפל זה האייפון החדש שלה, שיתמוך ב-5G.

גוגל

דיווחה לראשונה אי פעם על ירידה בהכנסות (של 2%), כשההכנסות מפרסום ירדו בשיעור של 8%. מה שמפתיע זה שיעור הצמיחה המתון של פעילות יוטיוב - 6%. ברבעון הקודם הצמיחה הייתה של 33%. ההכנסות מענן עלו ב-43% והגיעו ל-3 מיליארד דולר (ברבעון הקודם הצמיחה של פעילות הענן הייתה של 52%).

אמזון

הסיפור הוא ברווחיות. לאחר שבזוס הזהיר מרווחיות נמוכה, החברה הציגה רווח נקי של 5.2 מיליארד דולר, פי 7 יותר גבוה מהתחזיות, בין השאר כי ההכנסות היו גבוהות ב-7.5 מיליארד דולר מהתחזיות (הודות לרכישות אונליין בתקופת המשבר). פעילות הענן (AWS) צמחה ב-29%, לעומת 33% ברבעון הקודם. הפעילות הזאת אחראית ל-12% מההכנסות אבל ל-57% מהרווח התפעולי. גם הרווחיות שלה ביחס להכנסות משתפרת.

פייסבוק

למרות שהאנליסטים חשבו שהחברה לא תצמח (אגב, גם באפל), ההכנסות עלו ב-11% ובפייסבוק ציינו כי גם ברבעון השלישי זה יהיה ככה. הרווח הנקי של החברה הוכפל ביחס לרבעון המקביל. שיעור הוצאות המו"פ ביחס להכנסות הגיע ל-24% - הגבוה ביותר בתשעת הרבעונים האחרונים לפחות. בהשוואה לרבעון המקביל, ההכנסות פר משתמש עלו בעיקר בצפון אמריקה, ובשאר האזורים שמרו על יציבות (באירופה נרשמה עליה קלה).

כך זה נראה אמש אחרי נעילת המסחר בוול סטריט