הרשות השנייה דורשת הבהרות מריקלין על האמירות נגד הקהילה הגאה: "אין מקום לשיח מסוג זה בטלוויזיה"

הנהלת ערוץ 20 נדרשת לערוך שיחת הבהרה לשמעון ריקלין שכן "שיח כזה לא יכול להתנהל בערוץ טלוויזיה" • מריקלין נמסר כי "אני עומד מאחורי דבריי גם עכשיו, זאת מדינה דמוקרטית ולגבי הדרישה להתנצלות - אני אוהב לאכול שניצל עם צ'יפס"

שמעון ריקלין / צילום: איל יצהר, גלובס
שמעון ריקלין / צילום: איל יצהר, גלובס

הרשות השנייה דורשת הבהרות מאיש התקשורת שמעון ריקלין על התבטאויותיו נגד הקהילה הגאה ומבהירה כי "אין מקום לשיח מסוג זה". הנהלת ערוץ 20, בו משודרת תכניתו של ריקלין, נדרשה לערוך לו שיחת הבהרה ולוודא כי שיח כזה לא יחזור על עצמו. הרשות נדרשה לעסוק התבטאויותיו של ריקלין על הנאום שנשאה רינה נודלמן - טרנסג'נדרית בת 9 בעצרת הגאווה בירושלים.

הרשות השנייה התייחסה לאמירה "הם (השמאלנים, ע' ב' ל') רוקדים סביב ילד בן תשע ששינה את מינו, חבורת הפדופילים הסוטים המטורפת הזאת, ולי אסור לדבר עם יהודי כמו בנצי גופשטיין? זה לא נורמלי". בעקבות ההתבטאות התלונן על כך איתי פנקס, חבר מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק הלהט"ב, לנציב קבילות הציבור של הרשות השנייה שבדקת את התלונה וקבע "דבריו של שמעון ריקלין נגד קהילת הלהט"ב בתוכניתו בערוץ 20 היו מבזים, משפילים, בוטים ופוגעניים, ובגדר אמירות מכלילות כלפיי כלל המשתתפים בעצרת הגאווה בירושלים - שיח כזה לא יכול להתנהל בערוץ טלוויזיה". רוזן ציין כי תלונתו של פנקס ארד, ופניות רבות נוספות שהוגשו בנושא, נמצאו מוצדקות, והובילו לפתיחת הבירור מול ערוץ 20.

הנהלת ערוץ 20 נדרשת לערוך שיחת הבהרה לריקלין ולדרוש כי אמירות כאלה לא יישנו, ובמקביל, יו"ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' פנתה לערוץ והבהירה כי אין מקום לשיח מסוג זה וכי על השדרן להבהיר את דבריו.

איתי פנקס ארד מסר היום כי "טוב עשתה הרשות השנייה, שקביעותיה ברורות ונחרצות. נמתין לשמוע האם הנהלת ערוץ 20 תציית להוראות שקיבלה - איזו שיחת הבהרה תיערך לריקלין, וכיצד תישמע ההבהרה המחודשת שלו בפני הצופים. אני מצפה כי הרשות השנייה תשלוף מארגז הכלים שלה סנקציות חמורות יותר מנזיפה, ויש לה רבות כאלה, היה והוראותיה לא יכובדו במלואן".

אלא שריקלין איננו מתכוון להתנצל: "הפרסומים (לגבי התבטאותו, ע' ב' ל') בשקר יסודם - לא אמרתי שכל השמאל סוטה או פדופיל. התבטאתי כך לגבי אלה שרקדו סביב הילד וחגגו את זה שילד בן 9 משנה את מינו. אני עומד מאחורי דברי גם עכשיו, זאת מדינה דמוקרטית ולגבי הדרישה להתנצלות - אני אוהב לאכול שניצל עם צ'יפס".

באשר להתייחסות תחום התקשורת לגבי החלטת הרשות השנייה אמר ריקלין בציניות, "אני בטוח שכל העיתונאים יגבו אותי ויגידו שאני לא צריך להתנצל כי אנחנו לא טורקיה או צפון קוריאה".