נתניהו: תקציב דו שנתי יוביל לגזירות כלכליות ולקיצוצים

הוויכוח בין שר הביטחון וראש הממשלה על התקציב ממשיך: נתניהו אמר היום בישיבת סיעת הליכוד כי רק באמצעות תקציב חד שנתי ניתן יהיה להתמודד עם המצב • עם זאת הצהיר כי אינו מעוניין בבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי משמעותו של תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, היא קיצוצים של ממש, וגזירות כלכליות. לדבריו, "זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות. זה לא הזמן לקיצוצים, זה הזמן להמשיך להזרים כסף לאזרחים. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה. צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת וודאות ויציבות למשק הישראלי. זה דבר חיוני".

עם זאת, נתניהו ציין כי הוא לא רוצה בחירות בחירות נוספות. לדבריו, "צו השעה זה אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות ואין סיבה שיהיו בחירות". נתניהו הוסיף כי המשמעות של אי העברת תקציב תהיה הורדת דירוג האשראי של ישראל.

לגבי משבר הקורונה אמר נתניהו כי "יש חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לפעולה, בייחוד לגבי שלב הקטיעה, איתור ובידוד החולים". יצוין כי נתניהו היה זה שהתנגד במשך תקופה ארוכה להכניס את צה"ל כגורם מרכזי בטיפול בקורונה. 

בעניין אחר אמר נתניהו כי צה"ל סיכל אמש ניסיון חבלה בחזית הסורית וכי הוא פעל אתמול גם מול רצועת עזה. הוא הדגיש כי העימות מול חיזבאללה בלבנון "עדיין באוויר" והזהיר כי "נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו ובכל מי שפוגע בנו - העיקרון הזה תקף."